به گزارش ایکنا از لرستان، یکشنبه، دهم فروردین ماه، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در جلسه ویدئو کنفرانس با ریاست جمهور که در شرکت الکل نصر برگزار شد، ضمن تشکر از نگاه ویژه دولت به استانهای کشور، بهویژه استان لرستان، گفت: اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی توانست روند مدیریت بیماری کرونا در کل کشور را بهبود ببخشد.
وی با بیان اینکه با مقایسه تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان در استان خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا درحال حاضر وارد مرحله تثبیت شده و مراجعات به مراکز بهداشتی نسبت به روزهای نخست، کاهش داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴۶۷ تخت بیمارستانی و آی.سی.یو در استان وجود دارد که ۷۱۲ تخت آن به کرونا اختصاص یافته که از این تعداد در شرایط کنونی فقط ۲۳۶ تخت پرشده است.
رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا لرستان سپس با اشاره به آماده سازی ۲۲۰ تخت نقاهتگاهی در استان، تصریح کرد: بیشتر افراد ترخیص شده، به مراقبتهای خانگی تمایل بیشتری دارند که بهطور کامل تحت نظارت و رصد کادر پزشکی قرار دارند.
استاندار لرستان همچنین با تاکید بر این نکته که هیچگونه مسافرت رسمی در ایام نوروز در استان به ثبت نرسیده است، افزود: بیشترین مسافرتهای صورت گرفته به استان، شامل لرستانیهای مقیم سایر استانها و بهویژه پایتخت است که با اطلاعرسانی صورت گرفته و اقدامات مقتضی بیشتر این افراد تا عصر جمعه، هشتم فروردین ماه نسبت به ترک استان و عزیمت به محل سکونت خود اقدام نمودهاند.
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بخش عمدهای از بازار غیر ضروری استان با همراهی کسبه و بهصورت داوطلبانه تعطیل شد و با اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی، نسبت به تعطیلی سایر مراکز تجاری، فروشگاهی و بازارهای استان غیر از مراکز عرضه مایحتاج ضروری و درمانی و بهداشتی، اقدام لازم صورت گرفت.
استاندار لرستان در بخش پایانی سخنان خود، با تاکید بر لزوم رعایت و همراهی هماستانیهای عزیز در اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی، اظهارکرد: از مردم بزرگوار استان، میخواهیم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه از مراجعه به تفرجگاهها و تفریحگاههای استان اجتناب کنند و همراهی لازم را با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان داشته باشند.
انتهای پیام