نسخه قرآنی الازهر برای پایان دادن به بحران کرونا
کد خبر: 3888149
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

نسخه قرآنی الازهر برای پایان دادن به بحران کرونا

مرکز فتوای الکترونیک الازهر مصر با صدور پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه‎های اجتماعی نوشت: پایان دادن به بحران کرونا به توصیه قرآن کریم در دو چیز خلاصه می‌شود؛ شکرگزاری نعمت‌ها و ایمان به ذات اقدس الهی.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد مصر، مرکز فتوای الکترونیک الازهر با درج این پیام نوشت: «قرآن کریم و سنت نبوی(ص) هر آنچه را که مسلمانان برای دفع شر و نجات از بلاهای دنیا و آخرت به آن نیاز دارند، عرضه کرده است.

بحران کرونا نیز حاصل رواج معصیت و گناهانی است که پیامبر اکرم(ص) پیروان خود را از آن نهی کردند اما بسیاری آنها را کوچک و حقیر دانستند.

نسخه جامع برای پایان یافتن بحران کرونا نیز در قرآن کریم موجود است، آنجا که خداوند متعال می‌فرماید: «مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا:  اگر سپاس بداريد و ايمان آوريد خدا مى‏‌خواهد با عذاب شما چه كند و خدا همواره سپاس‏‌پذير(حق‏‌شناس) داناست»(سوره نسا/ 147) چراکه این آیه به دو عمل اساسی برای دفع بلا و حاصل شدن گشایش در سختی و ابتلاء اشاره دارد: شکر کردن و ایمان آوردن.

 این آیه شریفه از جمله آیات امیدبخشی است که حس امیدواری انسان را در سختی‌ها و مشقت‌ها تقویت می‌کند چراکه خداوند متعال، ایمنی از عقوبات را در دو چیز خلاصه کرده؛ شکرگزاری و ایمان؛ شکر، عملی زبانی و گفتاری و ایمان، فعلی رفتاری است.

بنابر این توصیه قرآنی، شکرگزاری نعمت را افزایش داده و موجب دوام آن می‌شود و از دیگر سو بلایا و نقم را از انسان دور و دفع می‌کند.»

انتهای پیام
captcha