ارزیابی یونسکو از وضعیت محصلان جهان در بحران شیوع کرونا
کد خبر: 3888262
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

ارزیابی یونسکو از وضعیت محصلان جهان در بحران شیوع کرونا

بر اساس ارزیابی یونسکو بیش از 1.5 میلیارد نفر در جهان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده دولت در مبارزه با کرونا‌ویروس در کلاس‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها حضور نمی‌یابند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، بنا به اعلام یونسکو، بیش از 1.5 میلیارد کودک و بزرگسال در سراسر جهان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از گسترش کرونا‌ویروس، در کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند.

این سازمان بین‌المللی گفت: تعداد كودكان، جوانان و بزرگسالانی كه به دلیل COVID-19 در مدارس و دانشگاه‌ها حضور ندارند در حال افزایش است. دولت‌های سراسر جهان مؤسسات آموزشی را در تلاش برای مهار بیماری همه‌گیر جهانی بسته‌اند.

طبق اعلام یونسکو، بیش از 160 کشور در سراسر قلمرو خود اقداماتی انجام داده‌اند که بیش از 87 درصد از جمعیت جهانی دانشجویی را تحت تأثیر قرار داده است. سایر کشورها تعطیلی محلی مدارس و مؤسسات آموزشی را پیاده‌سازی کرده‌اند.

براساس شواهد در 30 مارس، اقدامات برای بستن مؤسسات آموزشی در کشورهای مختلف در مجموع 1.534 میلیارد دانش آموز در 184 کشور جهان را تحت تأثیر قرار داد.

دفتر مرکزی این سازمان اعلام کرد: یونسکو برای به حداقل رساندن مشکلات آموزشی و ترویج تداوم یادگیری، به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، از کشورها حمایت فوری می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس عفونت کرونا‌ویروس جدید، COVID-19 را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 634 هزار مورد عفونت در جهان ثبت شده است، تقریباً 30 هزار نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام
captcha