از درخواست سازمان ملل برای کمک 2.5 تریلیون دلاری تا کمپین همبستگی ملی در ترکیه
کد خبر: 3888290
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶
تازه‌ترین اخبار کرونایی از سراسر جهان؛

از درخواست سازمان ملل برای کمک 2.5 تریلیون دلاری تا کمپین همبستگی ملی در ترکیه

در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در سطح جهان تا دوشنبه، 11 فروردین به بیش از 750 هزار نفر رسید، سازمان ملل خواستار کمک 2.5 تریلیون دلاری به کشورهای در حال توسعه شد که اقتصاد آنها از بحران کرونا آسیب دیده است.

به گزارش ایکنا؛ همه‌گیری کرونا همچنان بزرگترین معضل جهانی است که کشورهای پنج قاره را به خود مشغول کرده است.
سازمان ملل دوشنبه خواستار کمک 2.5 تریلون دلاری به اقتصاد کشورهای آسیب‌دیده از بحران کرونا شد. همچنین وزرای تجارت بیست اقتصاد بزرگ جهان (G20)، برای هماهنگی اقدامات خود برای مقابله با کرونا، جلسه‌ای را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند. به تازگی سران جی بیست خواستار تخصیص 5 تریلیون دلار برای مقابله با کرونا شدند. در اینجا آخرین تحولات مربوط به این بحران در چهار گوشه جهان را مرور می‌کنیم.
 
عراق

وزارت بهداشت عراق از ثبت 83 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. به این ترتیب مبتلایان کرونا در عراق به 630 مورد و تعداد جان باختگان به 46 مورد رسیده است. 152 بیمار نیز تا کنون در این کشور سلامت خود را بازیافتند.

امارات

وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز دوشنبه از تشخیص ابتلای ۴۱ مورد دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. از بیش از ۲۲۰ هزار نفر تست کرونا گرفته شده و شمار بهبود یافتگان هم به ۶۱ مورد رسید. براساس اعلام مقامات رسمی امارات، تاکنون ۳ نفر نیز براثر کرونا در این کشور فوت کرده‌اند.

فلسطین

ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین نیز دوشنبه طی یک نشست مطبوعاتی در رام الله اعلام کرد 6 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطین مشاهده شده و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به این بیماری به 115 نفر افزایش یافت.

لیبی

وزارت دادگستری دولت وفاق ملی لیبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد دادستان کل این کشور دستور آزادی 466 زندانی در طرابلس را صادر کرد. بر اساس این بیانیه، این اقدام در راستای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ شده و در میان آزادشدگان اتباع خارجی نیز هستند.

اروپا

اریک میمر، سخنگوی کمیسیون اروپا خواستار واکنش اقتصادی سریع و یکپارچه کشورهای اروپایی به بحران اقتصادی ناشی از کرونا شد. همچنین قرار است سران کشورهای اروپایی هفته آینده برای بررسی پیشنهادات مربوط به اتخاذ سیاست مالی در مقابله با پیامدهای شیوع کرونا نشستی برگزار کنند.
 
دانمارک

نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد در صورت تثبیت آمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی، به تدریج تدابیر سخت‌گیرانه را تا قبل از عید پاک (24 فروردین)  کاهش می‌دهد. تا کنون 77 نفر بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه

رویترز فاش کرد یک گردهمایی مذهبی از مسیحیان انجیلی در یک شهر مرزی فرانسه باعث شد تا ویروس کرونا در ابعاد بیشتری در میان مردم این کشور پخش شود. براساس این گزارش یک گروه مسیحی انجیلی ماه گذشته میلادی مراسمی مذهبی در شهر مالهوس در مرز فرانسه با آلمان و سوییس برگزار کردند که نقش زیادی در گسترش ویروس کرونا داشت. این شهر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

طبق گفته مقامات مسئول در فرانسه دستکم ۲۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا به این آیین مذهبی مربوط می‌شود.

انگلیس

در انگلیس تعداد مبتلایان به 29 هزار نفر نزدیک شده و تا کنون هزار و 228 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جانسون نخست وزیر این کشور از 30 میلیون خانوار این کشور درخواست کرد شدیدا به مقررات پیشگیرانه پایبند باشند.
 
از درخواست سازمان ملل برای  کمک 2.5 تریلیون دلاری تا کمپین همبستگی ملی در ترکیه
 
وی گفت: در این لحظه که کشور در وضعیت اضطراری به سر می‌برد، از شما خواهش می‌کنم در خانه بمانید تا به بخش بهداشت کشور کمک کنید و زندگی تعداد زیادی از مردم را نجات دهید.

ترکیه

با افزایش تعداد جان باختگان کرونا در ترکیه، اردوغان در سخنانی آخرین تدابیر دولت این کشور برای مقابله با کرونا را تشریح کرد. اردوغان اعلام کرد تمامی اقدامات لازم برای مقابله با کرونا را انجام خواهد داد.
 
از درخواست سازمان ملل برای  کمک 2.5 تریلیون دلاری تا کمپین همبستگی ملی در ترکیه
وی امشب با اهدای هفت ماه حقوق خود، کمپین همبستگی ملی برای مقابله با کرونا را کلید زد.
آمریکا

در حالی که ترامپ و پوتین درباره راه‌های مقابله با کرونا گفتگوی تلفنی کردند، رویترز از شیوع گشترده کرونا در زندان‌های آمریکا خبر داد. برخی زندانیان این کشور گفته اند به دستکش و ماسک های مناسب دسترسی ندارند و از لباس‌های خود به عنوان ماسک استفاده می کنند.

تا روز شنبه آزمایش کرونای 132 زندانی و 104 نفر از کارکنان زندان‌های سراسر شهر نیویورک مثبت اعلام شده است.

رویترز همچنین خبر داده است که در روزهای اخیر هزاران زندانی بدون معاینات کافی از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.
انتهای پیام
captcha