پخش ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای مدافع سلامت از شبکه قرآن
کد خبر: 3888639
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
رحیم قربانی خبر داد:

پخش ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای مدافع سلامت از شبکه قرآن

فرهنگستان علوم پزشکی و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما ویژه‌برنامه «یاد یاران» که به شهدای مدافع سلامت اختصاص یافته است، را به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌برد.

پخش ویژه برنامه گرامی‌داشت شهدای مدافع سلامت از شبکه قرآن

رحیم قربانی، دبير گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشكی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: در راستای گرامیداشت مقام «شهدای مدافع سلامت» و همه جانباختگان کرونا شبکه قرآن‌ومعارف سیما با همکاری گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت مراسمی تحت عنوان «یاد یاران» را به عنوان ویژه‌برنامه یادبود شهدای سلامت و جانباختگان کرونا برگزار می‌نماید که این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود و به دلیل عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری برای جانباختگان کرونا، تصمیم گرفته شد که این مراسم از طریق صدا و سیما برگزار شود تا عموم مردم در آن مشارکت داشته باشند. این مراسم امروز، پنجشنبه، ۱۴ فرودین‌ماه، و از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پخش می‌شود. تلاش داریم این برنامه از سوی سایر شبکه‌های تلویزیونی پوشش داده شود.

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: «یاد یاران» اولین برنامه خاص در این زمینه است و آمادگی داریم تا هر هفته و هر چند روز یکبار مراسم یادبود جانباختگان کرونا را برگزار کنیم. مقرر شد در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شود تا این مراسم یادبود با حضور میهانان ویژه، قاریان ممتاز، اساتید و فعالان حوزه سلامت کشور و برخی از خانواده‌های مدافعان سلامت برگزار شود.

قربانی در ادامه تقدیر و تجلیل از زحمات جامعه پزشکی را لازم و مؤثر دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم تا از شهدای گرانقدر جامعه پزشکی کشور که در این عرصه جان خود را از دست دادند در کنار خانواده‌های جانباختگان تجلیل و تقدیر کنیم. از زمانی که کرونا ویروس در کشور شیوع پیدا کرد جلوه‌های مختلف صبر، ایثار، رشادت و ایثارگری و همدلی را دیدیم. در این شرایط لازم است که آموزه‌های قرآن ترویج شود و با برگزاری سلسه برنامه‌های اینچنینی آموزه‌های عینی و عملی قرآن کریم در عرصه سلامت را در جامعه ترویج کنیم.

یادآور می‌شود، در اين برنامه تلویزیونی مهدی صفری به اجرای برنامه می‌پردازد و حجت‌الاسلام پناهيان، حاج مرتضی طاهری، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و خانواده شهید مدافع سلامت، مهدی وریجی، مهمان برنامه خواهند بود و همچنین در این ویژه برنامه سوره‌های یاسین و الرحمن نیز به صورت جمعی تلاوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha