درخواست هزاران آمریکایی برای کمک به فلسطینیان برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3888698
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

درخواست هزاران آمریکایی برای کمک به فلسطینیان برای مقابله با کرونا

هزاران آمریکایی با امضای طوماری از طریق پایگاه اینترنتی رسمی کنگره آمریکا خواستار اعمال فشار بر دولت دونالد ترامپ، جهت کمک به فلسطینیان برای مقابله با ویروس کرونا شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، فعالان حامی فلسطین و نهادهای فلسطینی فعال در آمریکا 10 روز پیش کمپینی را برای جمع‌آوری هزاران امضا به راه انداختند تا دولت ترامپ را برای تحویل کمک‌های مالی اختصاص یافته از سوی کنگره برای ملت فلسطین تحت فشار قرار دهند.

کنگره آمریکا برای سال مالی 2020، مبلغ 75 میلیون دلار را به عنوان کمک‌های پزشکی برای ملت فلسطین اختصاص داده است، اما دولت ترامپ حاضر به ارائه این کمک‌ها به فلسطینیان نشده است.

سنان شقدیح یکی از عاملان راه‌اندازی این کمپین اظهار داشت که هدف از این کمپین، جمع‌آوری 10 هزار امضا به منظور انتقال به مرحله دوم است که مرحله دوم از طریق اعضای کنگره که حامی ملت فلسطین هستند، آغاز شده است تا در نهایت اقدامی در داخل کنگره در این خصوص انجام شود.

شقدیح تصریح کرد که تماس‌هایی نیز با برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شده تا رهبری این تلاش‌ها در داخل کنگره را بر عهده بگیرد.

طومار مذکور از دولت آمریکا می‌خواهد در سیاست‌های خود در رابطه با توقف هرگونه کمک‌رسانی به ملت فلسطین و آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تجدیدنظر کند.

این در حالی است که شماری از اعضای مجلس سنای آمریکا از دونالد ترامپ خواسته‌اند با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، به ملت فلسطین برای مقابله با این ویروس کمک کند.

این نمایندگان در پیامی به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اظهار داشتند که ترامپ همانگونه که به دیگر کشورها برای مقابله با کرونا پیشنهاد کمک می‌دهد، باید به ملت فلسطین نیز کمک کند و دارو، تجهیزات پزشکی و کمک‌های لازم را در اختیار مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه قرار دهد تا جلوی فاجعه‌ای انسانی در این مناطق گرفته شود. 

طبق آمارهای رسمی اعلام شده، تاکنون 155 فلسطینی از جمله 143 نفر در کرانه باختری و 12 نفر در نوار غزه به ویروس کرونا مبتلا شدند. یک نفر هم بر اثر این ویروس تاکنون فوت شده است.

ملت فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه در پی محاصره 13 ساله رژیم صهیونیستی با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجه هستند و به سختی قادر به مقابله با کرونا هستند و انتشار این ویروس در این باریکه در صورت عدم امدادرسانی به آن ممکن است فاجعه ای بسیار بزرگ را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام
captcha