هدف آمریکا در حمایت از الزرفی انحلال حشدالشعبی است
کد خبر: 3888804
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
تحلیلگر سیاسی عراق:

هدف آمریکا در حمایت از الزرفی انحلال حشدالشعبی است

سعد الکعبی، از تحلیلگران سیاسی عراق، انحلال حشدالشعبی و مقابله با گروه‌های مقاومت را هدف آمریکا در حمایت از عدنان الزرفی برای تصدی پست نخست‌وزیری دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، سعد الکعبی در گفت‌وگو با این رسانه عراقی گفت: هدف آمریکا در حمایت از نخست‌وزیری عدنان الزرفی این است که وی بتواند حشدالشعبی را انحلال و به مبارزه با گروه‌های مقاومت بپردازد.
 
وی افزود: آمریکا بخشی از نیروهای خود را از پایگاه‌های نظامی در داخل عراق خارج کرد تا از طریق مزدوران خود در رأس قدرت، بتواند در عراق ایجاد جنگ داخلی کند.

سعد الکعبی تصریح کرد: آمریکا می‌داند که تمامی طرح‌های و برنامه‌های آن رو شده و در صورت ارتکاب جنایت جدید علیه حشدالشعبی، فرماندهان آن و شخصیت‌های ملی، هرگز به اهداف خود نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: واشنگتن برای ایجاد جنگ داخلی در عراق تلاش می‌کند و در هیمن راستا، آمریکا نیروهای خود را از برخی پایگاه‌ها خارج کرد تا از واکنش گروه‌های مقاومت به دور باشند.
 
همچنین، در ادامه سلسله مخالفت‌های نمایندگان پارلمان عراق با کاندیداتوری عدنان الزرفی برای تصدی پست نخست‌وزیری، «عدی شعلان ابو الجون»، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تأکید کرد که کاندیدشدن الزرفی برای نخست‌وزیری غیرقابل قبول است.

هشدار گروه «عصبه الثائرین» به آمریکا

پایگاه خبری «المیادین» نیز گزارش داد که گروه مقاومت عراقی «عصبة الثائرین» با انتشاری تصاویری از سفارت آمریکا اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد در تیررس موشک‌های این گروه قرار دارد و اگر بخواهد آن را به خاکستر تبدیل می‌کند.

این اقدام گروه مقاومت عراق در تصویربرداری دقیق از سفارت آمریکا، شکست اطلاعاتی بزرگ واشنگتن به شمار می رود.
 
گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق  ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مأمور تشکیل کابینه کرد

او از زمان مکلف شدن  طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند، موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.
انتهای پیام
captcha