«برهم صالح» از اعدام تروریست‌ها ممانعت می‌کند
کد خبر: 3889009
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
نماینده سابق پارلمان عراق:

«برهم صالح» از اعدام تروریست‌ها ممانعت می‌کند

«برهم اللکاش»، نماینده سابق پارلمان عراق زمزمه‌های برخی سیاستمداران از جمله «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق را در مخالفت با امضای حکم اعدام تروریست‌ها و آزادسازی زندانیان به بهانه گسترش شیوع کرونا، صدای فتنه و غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری الابا، اللکاش در بیانیه‌ای گفت: ما از اين صداهای فتنه‌خواه تعجب نمی‌کنیم زیرا برخی مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و کانال‌های پولی نقش برجسته‌ای در ایجاد هرج و مرج در کشور داشته‌اند.

این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از اینکه از نخست‌وزیر بخواهید که برخی از زندانیان [تروریست] را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آنها را امضا کنید؟

بنابر گزارش‌ها هزاران متهم به دلیل پرونده‌های تروریستی، متهمان و رهبران رژیم بعث که حکم نهائی و قطعی اعدام آنها صادر شده است در زندان‌های عراق  به‌سر می‌برند و به مدت یک دهه است که حکم این جنایتکاران اجرا نشده است.

اللکاش توضیح داد: آمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورهای بزرگ از جمله آمریکا در مقایسه با عراق، هزاران برابر است و در برخی از زندان‌های آنها، ابتلای برخی زندانیان به این ویروس ثابت شده است اما آنها حتی یک زندانی را آزاد نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha