طرح آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌های خارجی به «عین الأسد»/ کشته‌شدن 5 نظامی عراقی
کد خبر: 3888835
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
تحولات عراق؛

طرح آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌های خارجی به «عین الأسد»/ کشته‌شدن 5 نظامی عراقی

طرح آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌های کشورهای خارجی از بغداد به «عین الأسد»، کشته‌شدن 5 نظامی عراقی در دو استان کرکوک و نینوی و عملیات امنیتی حشدالشعبی ضد داعش در شرق دیاله از آخرین تحولات کشور عراق است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومة»، یک منبع امنیتی در استان «الانبار» واقع در غرب عراق از طرح آمریکا برای ایجاد انگیزه در میان کشورهای خارجی برای انتقال سفارتخانه‌های خود از بغداد به پایگاه هوایی «عین الاسد» در شهر «هیت» واقع در غرب این استان به دلایل نامعلوم خبر داد.
 
این منبع اعلام کرد: در سایه قرنطینه‌ای که به دلیل کرونا در عراق وجود دارد، نیروهای آمریکایی طرح نامعلومی را آغاز کرده و ساختمان‌های مستحکمی در پایگاه هوایی «عین الاسد» برای کشورهایی که تمایل به انتقال کادر دیپلماتیک خود دارند، اختصاص داده‌اند.
 
انفجار بمب در کرکوک و نینوی
 
خبر دیگر از عراق حاکیست که بر اثر انفجار بمب در مسیر نظامیان عراقی در دو استان «کرکوک» و «نینوی»، 5 کشته و شماری زخمی شدند.
 
مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه وقوع انفجار در نزدیکی منطقه «مخمور» در شمال استان نینوی، دو نیروی امنیتی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
تحولات عراق؛ طرح آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌ها به «عین الأسد»/ کشته‌شدن 5 نظامی عراقی
در بیانیه این مرکز آمده است که انفجار یک بمب دست‌ساز در مسیر خودروی حامل نیروهای تیپ ۵۱ لشکر ۴ در جاده ناحیه قراج از توابع مخمور دو نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق گزارش دادند که امروز جمعه بر اثر وقوع انفجار در یکی از مناطق شمال غربی شهر کرکوک(۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد) سه سرباز عراقی کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این انفجار در هنگام عبور خودروی حامل نظامیان ارتش عراق در نزدیکی روستای بیرمهیدی در منطقه الدبس رخ داد و در نتیجه آن سه نظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

عملیات امنیتی حشدالشعبی در دیاله

همچنین، نیروهای حشدالشعبی عراق از امروز عملیات امنیتی برای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در استان دیاله واقع شرق این کشور آغاز کردند.
تحولات عراق؛ طرح آمریکا برای انتقال سفارتخانه‌ها به «عین الأسد»/ کشته‌شدن 5 نظامی عراقی
در بیانیه حشدالشعبی آمده است که تیپ‌های اول، ۲۰ و ۲۳ این سازمان با همکاری ادارات و معاونت‌های پزشکی، مهندسی، مواد منفجره، لجستیک، ضد زره و رسانه در اجرای عملیات صبح امروز در منطقه نفت خانه واقع در جنوب خانقین در شرق دیاله مشارکت داشتند.

هدف از اجرای این عملیات نابودی بازماندگان داعش در این منطقه و تأمین امنیت کامل منطقه اعلام شده است.
انتهای پیام
captcha