«یکی بود، هیچ کی نبود» با مفهوم انتظار روی آنتن شبکه افق می‌رود
کد خبر: 3889040
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

«یکی بود، هیچ کی نبود» با مفهوم انتظار روی آنتن شبکه افق می‌رود

«یکی بود، هیچ کی نبود» عنوان مستندی به کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای است که دوشنبه، 18 فروردین‌ماه، روی آنتن شبکه افق می‌رود. این اثر نگاهی جذاب و متفاوت به پیاده‌روی مردم از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران دارد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مستند «یکی بود هیچ کی نبود» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
 
عباس صالح‌مدرسه‌ای درباره ساخت مستند «یکی بود هیچ کی نبود» گفت: در این اثر تلاش کردیم نگاهی متفاوت به مقوله پیاده روی عاشقان از حرم حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران داشته باشیم و اثرات مختلف فرهنگی این پیاده‌روی را بر مردم بررسی می‌کنیم.

وی افزود: تجربه نشان داده آثار متفاوت با اقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود و تلاش کرده‌ام این اثر را با نگاهی فراتر از زمان و مناسبت‌ها بسازم. مستند یکی بود هیچ کی نبود، فیلمی درباره مردم و نقش فرهنگ مهدویت و ریشه‌های تاریخی و مذهبی آن است. در این اثر تلاش شده جنبه‌های مردم‌شناسی این پدیده ترسیم شود.

کارگردان یکی بود هیچ کی نبود بیان کرد: هر یک از کسانی که با آن‌ها به گفت‌وگو نشسته‌ایم، نقطه نظراتشان را بیان می‌‌کنند و این اظهارنظرها فارغ از خط کلی داستان است. به همین جهت این اثر از لایه‌های گوناگون و نظرات متنوع برخوردار است و در نهایت تصویری که از موضوع ارائه می‌دهد تکراری نیست.
 
یادآور می‌شود، مستند بلند «یکی بود هیچ کی نبود» محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و سایر عوامل این مستند عبارت‌اند از حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی، مشاور پژوهش؛ مصطفی ارویسی، راوی؛ نوید پورحقیقی، تصویربردار؛ هادی معنوی‌پور، صدابردار؛ باقر مهرآبادی، تدوینگر و حسین جعفری، مشاور تولید. این مستند دوشنبه، ۱۸ فروردین، ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود و تکرار آن سه‌شنبه ۴ بامداد و ۱۰ صبح و نیز پنجشنبه‌ ساعت ۸ صبح پخش خواهد شد.
انتهای پیام
captcha