یادی از نخستین قاری مسجدالاقصی در سالگرد وفات + تلاوت
کد خبر: 3889051
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

یادی از نخستین قاری مسجدالاقصی در سالگرد وفات + تلاوت

شیخ «محمد احمد شبیب»، از قاریان مصری، در خانواده‌ای دوستدار تلاوت قرآن متولد شد. او نخستین قاری‌ای بود که در مسجدالاقصی قرآن تلاوت کرد.

یادی از نخستین قاری مسجدالاقصی در سالگرد وفات + تلاوتبه گزارش ایکنا، پایگاه خبری «الوفد» مصر در مطلبی به مناسبت سوم آوریل (15 فروردین) هشتمین سالگرد وفات محمد احمد شبیب آورده است: شیخ محمد احمد شبیب در سال 1934 در روستای «دندیط» شهرستان «میت غمر» استان دقهلیه مصر در خانواده‌ای دوستدار تلاوت قرآن چشم به جهان گشود و در سال 1951 به مرکز «زقازیق» این کشور پیوست.

شیخ شبیب در سال 1964 قاری رادیو مصر شد و در کنار قاریان مشهوری مانند مصطفی اسماعیل، شیخ البنا، عبدالباسط عبدالصمد، کامل یوسف البهتیمی، محمد صدیق المنشاوی و شیخ ابوالعینین شعیشع به تلاوت قرآن در رادیو پرداخت.

محمد احمد شبیب برای احیای شب‌های رمضان به کشورها و شهرهای متعددی از جمله قطر (سال 1982)، ابوظبی (1986) و جمهوری گابُن (1987) سفر کرد و در سال 1994 به دعوت یاسر عرفات، رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین، به قدس رفت و به عنوان نخستین قاری مسجدالاقصی در این مسجد قرآن تلاوت کرد.

او توانایی بالایی در صوت و لحن داشت و همین امر موجب شد که به رادیو مصر بپیوندد و به شهرت و محبوبیت برسد و شیوخ دیگر از او به عنوان صاحبِ صوتی دوست‌داشتنی یاد کنند.

شیخ شبیب در سوم آوریل 2012 پس از گذران روزگاری طولانی در خدمت به قرآن دار فانی را وداع گفت. این قاری فقید مصری به خاطر سفرهای قرآنی‌اش سفیر قرآن و مصر در جهان عرب و اسلام بود.

انتهای پیام
captcha