ادای احترام به قربانیان کرونا در «روز عزا»ی چین + عکس
کد خبر: 3889098
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

ادای احترام به قربانیان کرونا در «روز عزا»ی چین + عکس

مردم شهرهای مختلف چین در روز عزای ملی برای قربانیان و شهدای مقابله با ویروس کرونا سه دقیقه سکوت کردند و پرچم‌های چین در سراسر کشور، سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های خارج از کشور به حالت نیمه‌افراشته در آمد و تمام فعالیت تفریحی نیز متوقف شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری راشاتودی عربی، این مراسم یادبود صبح امروز، 16 فروردین، در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در تمامی شهرهای بزرگ و اصلی چین به ویژه در ووهان برگزار شد.

شورای دولتی چین به مناسبت ابراز همدردی مردم اقوام مختلف سراسر چین و عزاداری برای شهدای مقابله با کرونا و کسانی که جان خود را در اثر ابتلای به این ویروس از دست دادند امروز شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

در ووهان، مرکز استان هوبی کانون شیوع کرونا، همه چراغ‌های راهنمایی در مناطق شهری از ساعت ۱۰ صبح به رنگ قرمز در آمد و تمام ترافیک جاده‌ای به مدت سه دقیقه نیز متوقف شد حدود ۲۵۶۷ نفر برابر با حدود ۷۵ درصد کل تلفات کشور، در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان ثبت شده است.

همچنین سوت قطارها، کشتی‌ها و خودروها نیز برای سه دقیقه و برای ادای احترام به صدا در آمد.

رسانه‌های رسمی و دولتی چین مانند شینهوا، رادیو بین‌المللی چین و «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی این کشور نیز به احترام جان‌باختگان کرونا، صفحات خود را سیاه کردند و تمام نوشته‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های خود را به صورت سیاه و سفید نمایش دادند.

گفتنی است، ووهان در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی و در اقدامی برای ریشه‌کنی گسترش ویروس کرونا در قرنطینه به سر برده و از سوی رهبر کمونیست چین بابت قربانی شدن ساکنانش به «شهر قهرمان» معروف شده است.

انتهای پیام
captcha