کاهش ساعت کادر درمانی با تجمیع بیماران کرونایی میسر است
کد خبر: 3889163
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸

کاهش ساعت کادر درمانی با تجمیع بیماران کرونایی میسر است

طرح تجمیع خدمات‌دهی بیماران کرونایی در چند مکان به دور از محیط شهری و روستایی میزان ساعات کار کادر درمانی را کاهش می‌دهد.

کاهش ساعت کادر درمانی با تجمیع بیماران کرونایی میسر استویروس منحوس کرونا یک تهدید جدی در جامعه شهروندی است، در چنین شرایطی رسانه‌ها بنا به رسالت ذاتی و انسانی با انعکاس مطالب نوشتاری، صوتی و تصویری آن هم با ذکر استفاده ازمنابع معتبر و رسمی آن میتوان، پیام شور و نشاط حاصله از انتخاب گزینه خانه ماندن تحت عنوان امید بازگشت به روال زندگی را در دل مردم زنده کنند.
اپیدمی ویروس منحوس کرونا به عنوان یک میکرب نادر و ناشناخته شده، به صورت ناگهانی با سرعت انتقال بالا، مقابل صاحبان علم و تجهیزات پزشکی مدرن دنیا قد اعلم کرده است. در نگاهی دیگر علم طب مدرن با تمام تجهیزات و امکانات به روز دنیا در مقابل ویروس کرونا باخت. به طوری که برخی از متخصصان طراز اول علم طب مدرن از گوشه و کنار دنیا در واکاوی ویروس کرونا به تکاپو افتادند.
در چنین شرایطی جامعه شهروندی با درکی از شرایط موجود خانه ماندن را به عنوان بهترین گزینه برای تضمین سلامتی خودشان و اطرافیان انتخاب کردند. هر چند مردم دنیا در اجرای مشارکت جهانی با یک انسجام ملی درب هر گونه فعالیت‌های خارج از محیط خانه را بر روی خودشان قفل کردند. اما ملت ایران با حس مسؤلیت پذیری و نوع نگاه انسان‌دوستی نشأت گرفته از عواطف الهی در اجرای طرح خانه ماندن نسبت به دیگر ملل دنیا موفق‌تر عمل کرده است؛ لذا بر حسب تجربیات رسانه‌ای جهت برون رفت از معضل ویروس کرونا یا همان قطع انتقال آن به متولیان امر در بخش بهداشت و درمان پیشنهاد می‌دهم، با اجرای طرح تجمیع در استان‌ها (انتخاب حداقل چهار شهر بزرگ هر استان) اماکنی مربوط به دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و... در فضایی دور از محیط شهری و روستایی خالی از سکنه را برای خدمات‌دهی به بیماران کرونایی و نگهداری آنان اختصاص دهند.
از مزایای طرح تجمیع بیماران کرونایی به خاطر افزایش نیروی انسانی در بخش کادر درمانی، میزان ساعات کار کمتر، تقبل آسیب‌پذیری کمتر، خدمات رسانی با انرژی بیشتر، در نهایت به خاطر قرنطینه کامل بودن مبتلایان به ویروس کرونا حضور افراد ناقل جدید در جامعه شهروندی منتفی می‌شود.

یادداشت از سید حسین سیدی رکنی نویسنده و پیشکسوت رسانه مازندران

انتهای پیام
captcha