عبدالمهدی نسبت به سوء استفاده از بحران کرونا هشدار داد
کد خبر: 3889278
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

عبدالمهدی نسبت به سوء استفاده از بحران کرونا هشدار داد

نخست‌وزیر مستعفی عراق نسبت به سوء استفاده برخی افراد از بحران کرونا برای ایجاد تنش در این کشور و ارائه اطلاعات نادرست از این بیماری هشدار داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المسله»، در جلسه روز شنبه شورای امنیت ملی این کشور به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور و فرمانده نیروهای مسلح عراق، در خصوص تحولات امنیتی و تدابیر پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تصمیمات لازم در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.
 
عبدالمهدی در این نشست تأکید کرد که عراق تدابیر زودهنگامی برای مهار بیماری کرونا اتخاذ کرده و وضعیت سلامت و بهداشت و مقررات منع آمد و شد در عراق در مقایسه با سایر کشورهای جهان که به دلیل عدم توجه به خطرات ویروس کرونا درحال پرداخت بهای آن هستند، بسیار قابل قبول است.
 
وی افزود: این در حالی است که عراق با شرایط سیاسی دشوار و رخدادهای تروریستی و چالش‌های اقتصادی متعددی از جمله کاهش قیمت نفت روبرو است. پیگیری‌های به طور مستمر ادامه دارد و آمار مبتلایان و قربانیان را نمی‌توان پنهان کرد.
 
عبدالمهدی همچنین همکاری مردم عراق در مواجهه با این بحران و نقش نیروهای امنیتی را در این زمینه با وجود این که هر روز شهدا و مجروحانی در مسیر مقابله با تروریسم تقدیم می‌کنند، ستود و از تلاش‌های وزارت بهداشت عراق قدردانی کرد.
 
بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق تا روز شنبه 16 فروردین‌ماه، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور 878 نفر و شمار جان‌باختگان 56 نفر است. این درحالی است که تا کنون 259 نفر از این افراد در عراق بهبود یافته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha