احتمال وقوع فاجعه در غزه با اتمام دستگاه‌های تست کرونا
کد خبر: 3889749
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

احتمال وقوع فاجعه در غزه با اتمام دستگاه‌های تست کرونا

وضعیت بهداشتی در نوار غزه روز به روز بدتر می‌شود و اکنون با تمام شدن دستگاه‌های تست کرونا در این باریکه، این شهر در معرض یک فاجعه انسانی قرار دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت این کشور در نوار غزه از تمام شدن دستگاه‌های تست کرونا در این باریکه خبر و هشدار داد که با این وضعیت غزه در معرض وقوع یک فاجعه انسانی خواهد بود.

فروپاشی نظام بهداشت و سلامت غزه دو دلیل اصلی دارد؛ نخست محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی که مانع از ورود هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی به غزه می‌شود و دوم دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین که موجب تعلل در ورود تجهیزات پزشکی اختصاص یافته به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی این باریکه شده است.

اشرف قدرت، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اظهار کرد که وزارتخانه متبوعش پیگیر وضعیت 1894 فلسطینی در 27 مرکز قرنطینه در این باریکه است که 62 درصد از این افراد نیازمند مراقبت ویژه و آزمایش‌های مکرر هستند، ولی دیگر دستگاه و تجهیزاتی برای گرفتن آزمایش از آنها در نوار غزه وجود ندارد.

وی از تمام نهادهای حقوقی داخلی و بین‌المللی خواست برای نجات غزه و جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در این باریکه دست به اقدام فوری بزنند.

انتهای پیام
captcha