توقف نشست‌های طالبان درباره آزادی زندانیان
کد خبر: 3889772
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

توقف نشست‌های طالبان درباره آزادی زندانیان

سخنگوی طالبان اظهار کرد: این گروه از امروز در نشست‌های آزادی زندانیان که بدون نتیجه هستند، شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «طلوع‌نیوز»، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: هیئت این گروه که اکنون به‌منظور برگزاری نشست‌های آزادی زندانیان در کابل حضور دارد، از امروز، 19 فروردین، در جلسات بدون نتیجه شرکت نمی‌کند.

شاهین در پیامی در صفحه توئیترش نوشته است که این گروه براساس توافقنامه با آمریکا، هیئتی را برای آزادی زندانیان به کابل اعزام کرد، ولی با بهانه‌های مختلف رهایی زندانیان این گروه تاکنون به تعویق افتاده است.

در همین راستا طی روز گذشته،‌ 18 فروردین،‌ عبدالمتین بیک، عضو هیئت گفت‌وگو کننده دولت افغانستان با طالبان، درخواست طالبان برای رهایی 15 فرمانده بلندپایه این گروه را پذیرفتنی ندانست.

وی گفته است: رهایی این 15 فرمانده که در حمله‌های بزرگ مسلحانه دست داشته‌اند، به سقوط استان‌های کشور و ادامه خشونت‌ها منجر خواهد شد.

در همین حال، نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلامیه طالبان را درباره نقض توافق با این گروه رد می‌کنند و هشدار می‌دهند که از حمله‌ طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان دفاع خواهند کرد.

سنی لگیت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان، در این باره گفت: نیروهای آمریکایی در افغانستان، مقررات نظامی توافقنامه ایالات متحده و طالبان را حفظ کرده و می‌کند و غیر از این هر ادعایی بی‌اساس است.

انتهای پیام
captcha