300 حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان‌های یمن
کد خبر: 3890241
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
هفته گذشته صورت گرفت:

300 حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 300 حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان‌های مختلف یمن در طول هفته گذشته خبر داد.

300 حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان‌های یمنبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المیادین، سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار مطلبی در صفحه کاربری خود در توئیتر ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: این حملات که کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان را به همراه داشته است، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

همچنین یک منبع نظامی یمن امروز چهارشنبه، 20 فروردین ماه، از خنثی شدن 15 حمله هوایی از سوی نیروهای عبدربه منصور، نخست وزیر مستعفی یمن به منطقه «ناطع» در استان البیضاء توسط نیروهای مسلح  خبرداد.

این منبع خبری تصریح کرد: در این درگیری تعداد زیادی از نیروهای هادی از جمله چند فرمانده کشته و 4 ماشین آلات نظامی منهدم شد.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه السوادیة در استان البیضاء واقع در مرکز یمن را بمباران کردند.

این منبع خبری همچنین از حمله خمپاره‌ای به روستای «الدحفش» در اطراف منطقه «الدریهمی» جنوب استان الحدیدة و 78 حمله ائتلاف سعودی به این استان در 24 ساعت گذشته خبرداد.

همچنین نیروهای مسلح یمن در درگیری با نیروهای هادی در جبهه «الضباب» جنوب غرب «تعز» تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

در چند ساعت گذشته نیز جنگنده‌های ائتلاف مناطق «خب» و «الشعف» در جوف شمال شرق یمن را سه بار بمباران کردند و منطقه «صرواح» در «مأرب» شمال شرق یمن 15 بار مورد حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت.

پایگاه الدیلمی، منطقه «نهم» واقع در شرق صنعاء از دیگر مناطقی بود که هدف حملات ائتلاف سعودی قرار گرفت.

همچنین منابع محلی یمن از کشته و زخمی شدن تعدادی از مهاجران آفریقایی در اثر حملات توپخانه‌ای سعودی به منطقه «الرقو» خبر دادند.

انتهای پیام
captcha