آنچه رسانه‌های خارجی درباره بیانات رهبری نوشتند
کد خبر: 3890458
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

آنچه رسانه‌های خارجی درباره بیانات رهبری نوشتند

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که امروز، 21 فروردین به مناسبت نیمه شعبان به صورت تلویزیونی انجام شد، در رسانه‌های غربی و عربی بازتاب وسیعی داشت.

به گزارش ایکنا، شبکه خبری المیادین لبنان ضمن پوشش این سخنرانی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند که در مقابله با کرونا نباید از توطئه‌های مستکبران غافل شویم. ملت ایران نشان داد که در تعهد به تصمیمات اتخاذ شده در مقابله با کرونا نظم بالایی دارد. نتیجه نظام روشنفکری غرب را در حرص و طمع آنها دیدیم. نیروهای مسلح ایران از تمامی امکانات موجود در زمینه‌های علمی و پژوهشی و ساختاری در مقابله با کرونا استفاده کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند که همه ملت ایران در سطح پزشکان، پرستاران، کارشناسان و وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا فداکاری می‌کنند. این فداکاری‌ها در ذهن همه ملت ایران باقی مانده و هرگز از خاطره فرزندان این مرز و بوم پاک نمی‌شود. در ماه مبارک رمضان نباید از دعا و عبادت در منازل و کنار خانواده غافل شویم. برخی از مردم ایران با سختی‌هایی در زندگی خود مواجه هستند و کسانی که توانایی دارند باید به آنها کمک کنند.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز با تیتر «مردم ایران در آزمون کرونا خوش درخشیدند» نوشت: این بیماری همه‌گیر آزمایشی برای دولت‎ها و ملت‌ها در نظر گرفته شده و مردم ایران در آزمون کرونا خوش درخشیدند.

در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: همه ملت ایران در سطح پزشکان، پرستاران، کارشناسان و وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا فداکاری می‌کنند. ارزش‌های انقلاب اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است، در حالی که فرهنگ غربی خود را با خالی کردن مغازه‌ها، مصادره ماسک‌های وارداتی و دستیابی به اسلحه برای مقابله با کرونا نشان داد.

شبکه خبری راشاتودی روسیه با انتخاب تیتر «تصمیمات کمیته ملی مبارزه با کرونا باید جدی گرفته شود»، نوشت: نیروهای مسلح تمام توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را وارد میدان کر‌دند و ظرفیت‌های جدید نیز در این مسئله در نیروهای مسلح و جوانان خارج از آنها کشف شد. مسئله کرونا نباید باعث شود که از استکبار و توطئه‌های دشمن که اصل جمهوری اسلامی و دمکراسی در آن را رد می‌کند، غافل شویم.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز در این راستا نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که فرهنگ غربی در مقابله با ویروس کرونا در خالی کردن فروشگاه‌ها و توقیف ماسک‌های وارداتی تجسم یافت. دزدیدن کمک‌های انسانی و تبعیض قائل شدن در معالجه بیماران منعکس‌کننده فرهنگ غربی که مبتنی بر فلسفه مادی‌گرایی است بوده و کرونا روحیه وحشیانه غرب را افشا کرد.

شبکه خبری سوئیس اینفو با تیتر «رهبر ایران خواستار لغو تجمعات در ماه رمضان شد»، نوشت: رهبر ایران در سخنرانی تلویزیونی امروز از مردم خواستند كه در ماه رمضان در خانه‌ها بمانند و با اشاره به برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی در ماه مبارک رمضان امسال، آحاد مردم را به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها توصیه کردند.

پایگاه خبری سی ان ان عربی با انتخاب تیتر «کرونا یک آزمون است و جهان پیش از این معضلاتی بزرگتر پشت سر گذاشته است» نوشت: ویروس جدید کرونا که با نام جدید کووید19 معرفی شده امتحانی است پیش روی دولت‌ها و ملت‌ها، ایران و جهان پیش از این معضلاتی بزرگتر از کرونا را پشت سر گذاشته است. همه ملت ایران در سطح پزشکان، پرستاران، کارشناسان و وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا فداکاری می‌کنند. این فداکاری‌ها در ذهن همه ملت ایران باقی مانده و هرگز از خاطره‌ها پاک نمی‌شود. نیروهای مسلح نیز تمام توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را برای مقابله با کرونا وارد میدان کر‌دند.

شبکه المنار لبنان نیز با پوشش بیانات  امروز  مقام معظم رهبری نوشت: امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران طی سخنرانی خود به مناسبت میلاد باسعادت «امام عصر(عج)» تصریح کردند: میلیاردها انسان امروز دچار اضطراب و نگرانی شده و آرامش ندارند و پیشرفت‌های گوناگون بشری نتوانسته‌اند آنها را به مرحله امنیت و سعادت برسانند. دیروز میلیون‌ها دست برای دعا کردن بالا رفت و این موجب ازدیاد برکت برای جامعه می‌شود. امت پیامبر اکرم(ص) در هیچ حادثه و مصیبتی نباید نا امید شود. انتظار فرج همراه با امید و عمل است و همه منتظر تحقق این وعده الهی هستیم.

انتهای پیام
captcha