فاصله کرونایی را با محبت و عشق پر کنیم
کد خبر: 3890558
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

فاصله کرونایی را با محبت و عشق پر کنیم

بیماری کرونا این روزها نه تنها بین فرد بیمار با خانواده بلکه بین افراد سالم نیز فاصله ایجاد کرده است که پرکردن این فاصله‌ها با محبت و عشق امکانپذیر خواهد شد.

«ای که دست می‌رسد کاری بکن پیش از آنکه از تو نیاید هیچ کار» مصداقی عینی برای گرفتن حال و احوال بیماران کرونایی است که امروز در کنار بیماری سخت و طاقت فرسای خود باید غم دوری عزیزانشان و طرد شدن از سوی تعدادی از افراد جامعه را تحمل کنند. غافل از اینکه در دوران بیماری انسان به محبت  و مهربانی اطرافیان بیش از پیش نیاز دارد و همین محبت‌هاست که زمینه‌ای برای سلامتی دوباره در فرد ایجاد می‌کند. حال اگر این بیمار یک فرد سالمند از افراد خانواده باشد که بیشتر این نیاز دیده می‌شود و ما باید با عشق و محبت خود هر چند از راه دور مرهمی برای این نفس‌های به شمارش افتاده آن‌ها باشیم تا نور امیدی را در دل آن‌ها برای بازگشت دوباره به زندگی فراهم کنیم.
بیماری کرونا این روزها نه تنها بین فرد بیمار با خانواده بلکه بین افراد سالم نیز فاصله ایجاد کرده است که پرکردن این فاصله‌ها با محبت و عشق امکانپذیر خواهد شد.اما طرد شدن آن‌ها از سوی ما نوعی یأس و ناامیدی و ترس را در دل آن‌ها ایجاد می کند که لطمات روحی و روانی آن در آینده از بیماری کرونا نیز بیشتر خواهد شد.
افزایش حمایت‌های روانی از بیماران
ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به حال و روز بیماران کرونایی اظهار کرد: افزایش حمایت‌های روانی یک نیاز شدید در این دوران است که باید به صورت جدی از طرف خانواده‌ها، همسایه‌ها و سایرین صورت گیرد.
وی افزود: در این شرایط که یکی از راه‌های کنترل اپیدمی، در خانه ماندن، ایزوله کردن و قرنطینه خانگی افراد مبتلا به بیماری و افراد در تماس با بیماران است، احساس تنهایی و دوری اطرافیان می‌تواند آسیب‌های روانی شدیدی ایجاد کند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه متأسفانه ابتلا به بیماری کرونا در فرهنگ ما دارای انگ شده است در صورتی که این بیماری هیچ فرقی با سایر بیماری‌ها از نظر انگ ندارد، بیان کرد: آیا ابتلا به سرماخوردگی انگ دارد؟! طبیعتا نباید ابتلا به کرونا هم انگ داشته باشد.
وی از مردم درخواست کرد که حمایت‌های روانی و عاطفی خود را از بیماران و افراد در قرنطینه افزایش دهند و تلفنی یا در فضای باز در حیاط یا بالکن منازل و با رعایت فاصله، مخصوصا با افراد مسن، در ارتباط باشند.
قادری عنوان کرد: افزایش حمایت‌های روانی یک نیاز شدید در این دوران است که باید به صورت جدی از طرف خانواده‌ها، همسایه‌ها و سایرین صورت گیرد.
بیماران و افراد در قرنطینه را فراموش نکنیم
وی با اشاره به اینکه نباید بیماران و افراد در قرنطینه را فراموش کنیم، یادآور شد: می‌توانیم گاهی با پختن غذا و بردن آن برای این افراد به آن ها نشان دهیم که مراقبشان هستیم. این حمایت ها بیشتر از هر دارو و درمانی نجاتبخش است.
لازم به ذکر است؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کردستان تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر۱۳۹۱ نمونه است که از این تعداد ۶۸۲ مورد مثبت، ۶۹۲ مورد منفی و ۱۷مورد اعلام نشده است.
در زندگی همه چیز تکرار می‌شود به جز مهربانی، اکنون وقت آن است تا یک بار دیگر این را مرور کنیم و ببینیم که در این بازی زندگی، محبت و نیک خواهی است که بر همه چیز پیروز می‌شود و یادمان باشد به محض آرام شدن این طوفان، این کشتی‌ها مهر و عطوفت انسان‌هاست که هدایتگر خانواده‌ها خواهد شد پس بیاییم بر این کشتی سوار شده و یکبار دیگر در این امتحان خودمان را نشان دهیم. 
انتهای پیام
captcha