درخشش دانش‌آموزان سیستان‌ و بلوچستان در رقابت‌های قرآنی «نصر»
کد خبر: 3890998
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

درخشش دانش‌آموزان سیستان‌ و بلوچستان در رقابت‌های قرآنی «نصر»

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: دانش‌آموزان این استان در رقابت‌های مجازی قرآنی «نصر» در رشته حفظ جزء ۳۰، موفق به کسب عنوان برتر کشوری شدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از اداره‌کل آموزش و پرورش استان، حمیدررضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: دانش‌آموزان این استان در رقابت‌های مجازی قرآنی «نصر» در رشته حفظ جزء 30، موفق به کسب عنوان برتر کشوری شدند.

وی بیان کرد: رقابت‌های بزرگ قرآنی نصر یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس است که سیستان و بلوچستان با ۲۶۴ شرکت‌کننده جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر شمار شرکت‌کنندگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدارس، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش بنا بر وظیفه ذاتی خود فعالیت‌هایی را برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته و یکی از شاخصه‌های اصلی فعالیت‌های حوزه پرورشی داوطلبانه بودن آنان است و هیچ فعالیتی در حوزه پرورشی اجباری نیست.

رخشانی ادامه داد: در این ایام که دانش‌آموزان ما برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کانون گرم خانواده‌ها به سر می‌برند، این فرصت فراهم شده تا با شرکت در فعالیت‌های قرآنی به صورت مجازی، شور و نشاط معنوی در خانه‌ها ایجاد کنند.

وی گفت: این مسابقه در رشته‌های قرائت و اذان ویژه دانش‌آموزان پسر دوره ابتدایی و همچنین رشته‌های حفظ جزء ۳۰ قرآن، مجریگری محافل قرآنی و خطبه‌خوانی ویژه تمامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه به کانال فضای مجازی به نشانی @nasre1399 و نیز سامانه serat.pt.medu.ir مراجعه کنند.

رخشانی ابراز امیدواری کرد در فرصت باقیمانده تا پایان فروردین با همت و تلاش همکاران پرورشی از یک سو و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه باشیم.

انتهای پیام
captcha