اولین جشنواره قرآنی دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3891184
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

اولین جشنواره قرآنی دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری اولین جشنواره قرآنی دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

اولین جشنواره بزرگ قرآنی ویژه دانش‌آموزان یزدی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی پیشگیری و مقابله با کرونای یزد، روز گذشته، 24 فروردین ماه در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: این کمیته از بدو شیوع کرونا فعالیت خود را شروع و پروتکل‌های بهداشتی و خرید را تدوین کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه پروتکل‌هایی تهیه و در فضای مجازی به اشکال مختلف شامل موشن گرافی، انیمیشن و ... با هدف آموزش عموم شهروندان پخش شد.

ملازینلی افزود: این پروتکل‌ها برای هریک از اصناف همانند پمپ بنزین‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها تهیه و مورد نصب در این مکان‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اطلاع‌رسانی در قالب پیام تلفنی برای 350 هزار شهروند یزدی را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در این زمینه با همکاری مخابرات پیام‌های تلفنی به صورت دو مرتبه از طریق تماس با منازل و تلفن ثابت موارد لازم به آگاهی مردم رسانده شد.

ملازینلی با اشاره به اینکه نوروز سال‌های قبل بین 1500 تا دو هزار برنامه اجرایی می‌شد بیان کرد: در نوروز امسال سعی شد این برنامه‌ها به تعطیلی کشانده نشود و تقریبا تمام برنامه‌ها با رویکرد فضای مجازی ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت به نحوی که یکی از موثرترین این اقدامات مورد تقدیر یونسکو قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای گردشکری مجازی توسط این سازمان و با تهیه کلیپ‌ با زیرنویس انگلیسی بود که بازتاب جهانی داشت و مورد تقدیر یونسکو قرار گرفت.

مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی پیشگیری و مقابله با کرونای یزد با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد در فضای مجازی گفت: مسابقه «این یزد»، مسابقه «لباهنگ» و مسابقه کتابخوانی از آن جمله است که در مسابقه کتابخوانی تمامی فایل‌های پی دی اف کتاب‌ها با رعایت حقوق مولفان و مصنفان خریداری و در اختیار مردم گذاشته شد.

ملازینلی برگزاری موسیقی شادمانه در محوطه بیمارستان‌ها، نور‌افشانی نیمه شعبان در سه نقطه از شهر، برگزاری جشن‌های شعبانیه بویژه نیمه شعبان به صورت لایو و زنده از فضای مجازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با کمک هنرمندان استان، فضاسازی شهری و ارتباط موثر با حوزه بهداشت و درمان را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.

وی از برگزاری اولین جشنواره بزرگ قرآنی دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش استان و با در نظرگرفتن اعتبار خوبی در سطح استان و با محوریت شهر یزد برگزار خواهد شد.

ملازینلی تصریح کرد: دانش‌آموزان در زمینه‌های نمایشنامه‌نویسی، قصه‌گویی، سرود، موسیقی، شعر، داستان و … با محوریت مفاهیم قرآنی در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha