جهش تولید؛ رویکرد برنامه‌های توسعه‌محور لرستان
کد خبر: 3891294
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

جهش تولید؛ رویکرد برنامه‌های توسعه‌محور لرستان

استاندار لرستان با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه‌محور استان با رویکرد «جهش تولید»، گفت: در زمینه اشتغال، دولت همواره فرصت‌ساز، زمینه‌ساز و تسهیل‌گر است.

جهش تولید؛ رویکرد برنامه‌های توسعه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سید‌موسی خادمی، استاندار دوشنبه، 25 فروردین‌ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌های توسعه استان در سال ۹۹ و همچنین برنامه اشتغال استان با رویکرد «جهش تولید»، گفت: خوشبختانه فهرست پروژه‌های مرتبط با جهش تولید را دستگاه‌های مختلف به استانداری ارائه کرده و ظرف چند روز آینده بررسی و برای تصویب نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با اشتغال، برنامه‌ای طراحی شده است که بر اساس آن از محل منابع مختلف دولتی و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بانکی در بخش‌های کشاورزی، اقتصاد و صنعت، مشاغلی ایجاد خواهد شد که پیش‌نویس آن آماده شده و کلیات آن در این نشست مطرح شده و پس‌ از تصویب نهایی در سطح استان اجرایی خواهد شد.

خادمی در خصوص اولویت‌های حوزه اقتصادی در سال جهش تولید با بیان این‌که در سال‌جاری سه اولویت در حوزه اقتصادی داریم، ادامه داد: در مورد کارخانجات و واحدهای تولیدی که در حال حاضر کمتر از ظرفیت واقعی تولید دارند، تلاش می‌کنیم این ظرفیت را به ظرفیت اسمی و بالاتر از آن برسانیم.

استاندار لرستان با اعلام خبر فعال کردن واحدهای راکدی که به‌ دلایلی مثل سوء مدیریت و یا مشکلات مالی غیر فعال هستند، افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی که ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و به دلایلی غیرفعال مانده‌اند باید در اولویت قرار گیرد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: در سال‌ جاری، آن دسته از پروژه‌هایی که معطوف به تولید بوده و یا به تولید کمک می‌کنند در اولویت قرار خواهند گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که در این استان کارهای توسعه‌محور زیادی انجام شده است، بیان کرد: در بحث توسعه استان و مقایسه و رقابت با سایر استان‌ها، یک هدف پویا داریم؛ بدین معنی که دیگر استان‌ها دائماً در حال پیشروی هستند و نقطه هدف دائماً جابجا می‌شود و لازم است با تلاش چند برابری مدیران این کار را انجام داد؛ چراکه معتقدیم همیشه می‌توان یک کار را بهتر و حتی به چند روش ممکن انجام داد.

خادمی وظیفه‌ دولت را ایجاد فرصت، زمینه‌سازی و تسهیل‌گری عنوان کرد و گفت: دولت هم با استفاده از منابع ملی و هم استفاده از منابع بخش خصوصی و پیدا کردن و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد حس امیدواری نسبت به ساخت‌وساز کارخانجات و ایجاد زمینه اشتغال مبادرت می‌ورزد که در این زمینه همکاری مردم با سرمایه‌گذار و انجام کار فرهنگی شرط اصلی است.

انتهای پیام
captcha