به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانشرقی امروز، 25 فروردینماه در نشست کمیته بهداشت محيط ستاد استانی مديريت و مقابله با کرونا، با تأکید بر استمرار آگاهسازی عمومی برای قطع زنجيره انتقال بیماری کرونا، گفت: از سرگیری برخی از فعالیتهای اقتصادی به معنی پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید اصول خودمراقبتی و توصیههای بهداشتی را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و ماندن در خانه، همچنان بهترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر کروناست، افزود: ترافیک و ازدحام مردم در اماکن عمومی، میتواند موجب اوجگیری دوباره این بیماری شود.
رحمتی، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به ضرورت و نیاز مردم، اجازه فعالیت برخی از اصناف را داده است؛ اما این به معنی کنترل بیماری کرونا و پایان شیوع این بیماری نیست و پروتکلهای بهداشتی همچنان باید با جدیت رعایت شود.
معاون استاندار آذربایجانشرقی، تأکید کرد: ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی نباید القا کند که مسئله کرونا پایان یافته است و دستگاههای مسئول بهويژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رسانهها موظف هستند این وضعیت را برای مردم تبیین کنند.
وی افزود: اتحادیههای صنفی و دستگاههای متولی نیز همچنان باید نظارتهای خود را بر فعالیت اصناف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی ادامه دهند.
رحمتی همچنین با اشاره به اینکه تأمین بهداشت محیط در فضاهای عمومی، وظیفه شهرداریهاست، گفت: شهرداران تا سپری شدن وضعیت کنونی، بخشی از اعتبارات خود را به این امر اختصاص دهند.
انتهای پیام