مقام سابق سازمان ملل: روش ترامپ در تحریم مانند نازی‌هاست + فیلم
کد خبر: 3891565
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

مقام سابق سازمان ملل: روش ترامپ در تحریم مانند نازی‌هاست + فیلم

«آلفرد موریس»، حقوقدان و مقام سابق سازمان ملل، معتقد است که روش دونالد ترامپ در تحریم ایران در روزهای شیوع کرونا مانند نازی‌هاست.

مقام سابق سازمان ملل: روش ترامپ در تحریم مانند نازی‌هاست + فیلمبه گزارش ایکنا، آلفرد موریس، وکیل و حقوقدان آمریکایی و مقام ارشد پیشین سازمان ملل، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران علاوه بر احمقانه بودن، جنایتی علیه بشریت است. از طرفی با توجه به اینکه در پی این تحریم‌ها به‌ طور مستقیم تعداد قربانیان ناشی از کرونا افزایش می‌یابد و می‌تواند یک کشتار جمعی در نظر گرفته شود.

وی افزود: نتیجه تحلیلی که به‌ تازگی مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل آن را منتشر کرده این است که این تحریم‌ها بیهوده بوده است.

آلفرد موریس تصریح کرد: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، الیوت آبرامز، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا یا جان بولتون، که خوشبختانه کاخ سفید را ترک کرد، خیال می‌کنند که با هر حادثه‌ای یا هر درماندگی در اقتصاد ایران می‌توانند موجب شورش شهروندان شوند؛ اما چنین اتفاقی در کوبا، ونزوئلا و ایران نیفتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه کرونا با آنچه نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم انجام دادند یکسان است، گفت: این دو را با هم مقایسه نمی‌کنم، چون زمان‌ و بازیگران (سیاسی) آنها متفاوت‌اند؛ اما ترامپ روش‌هایی را به‌ کار می‌گیرد که نازی‌ها نیز از همان روش‌ها بهره می‌گرفتند.

انتهای پیام
captcha