همگرایی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا
کد خبر: 3891817
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

همگرایی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: راه‌اندازی ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا زیر نظر وزارت بهداشت، موجب همگرایی دانشگاه‌ها در استان‌ها شده است.

صدیقه عابدینی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با شیوع بیماری کووید 19 در کشور و تصمیم ستاد ملی کرونا و با تعطیلی دانشکده‌ها و عدم حضور دانشجویان، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... در حوزه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان لغو و به زمان دیگری موکول شد.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بسیاری از رویکردها مؤثر بوده است و برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی که پیوست فرهنگی داشته باشند مورد استقبال جامعه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه رویکرد این معاونت بهره‌گیری از ظرفیت خلاق و هنری دانشجویان و بدنه کارشناسی ستاد است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و شورای صنفی بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان از اجرای برنامه‌های مقابله و پیشگیری از کرونا استقبال کرده‌اند. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بسیاری از برنامه‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام شد.

عابدینی افزود: قدردانی از مدافعان سلامت با کمپین «قدردانتان هستیم»، قدردانی از کادر درمانی بخش‌های عفونی و اورژانس با ارسال گل و شیرینی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، کمپین در «خانه می‌مانیم»، طراحی و نشر پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی اولیه از شناخت بیماری، طراحی و نشر پوسترهای آموزشی دانشجویان با موضوع پیشگیری، راه‌اندازی مشاوره تلفنی به دانشجویان، مشاوره به بیماران بهبودیافته در نقاهتگاه‌ها، تولید محتوای آموزشی توسط نشریات دانشجویی، آموزش ورزش‌های هوازی توسط کارشناسان اداره تربیت‌بدنی و انجمن‌های ورزشی دانشجویی دانشگاه، تولید محتوای رسانه‌ای در ارتباط با ورزش و روان‌شناسی و انتشار در رسانه‌ها، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک توسط دانشجویان، توزیع ماسک و بروشور در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان و ... بخشی از برنامه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی بوده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا زیر نظر وزارت بهداشت، موجب همگرایی دانشگاه‌ها در استان‌ها شده به‌گونه‌ای که دانشجویان سایر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه هرمزگان، پیام نور، دانشگاه آزاد، فنی و حرفه‌ای و ... با همکاری یکدیگر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha