آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود
کد خبر: 3891921
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود

برخی خانواده‌ها و معلمان برای عضویت در شبکه شاد دچار چالش و مشکل شده‎اند، در این نوشتار به آموزش تصویری عضویت در این شبکه می‌پردازیم.

به گزارش ایکنا؛ پس ‎از تعطیلی مدارس به ‎دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای تحقق شعار آموزش تعطیل نمی‎شود، آموزش دانش‎آموزان به روش‎های مختلف در رسانه ملی و فضای مجازی دنبال شد. از آنجایی که در سند تحول به محیط‎های آموزشی متعدد و متنوع اشاره شده است که فضای مجازی می‎تواند یکی از این مصادیق باشد، در کنار همه روش‎ها یکی از روش‎هایی که در حال حاضر ایجاد شده است، شبکه آموزش دانش‎آموزان یا همان «شاد» است.

چون آموزش در فضای مجازی با پیام‎رسان‎های مختلفی انجام می‎گیرد، وزارت آموزش و پرورش با راه‎اندازی این شبکه سعی کرد تا بستر امنی را برای فعالیت معلمان و دانش‎آموزان در روز‌های کرونایی ایجاد کند. در این روش امکان پرسش و پاسخ و حضور و غیاب وجود دارد و مالکیت این شبکه با وزارت آموزش و پرورش است. همچنین امکان درز اطلاعات به بیرون وجود نداشته و امکان مدیریت بر نحوه فعالیت‎ها نیز وجود دارد.

از آنجایی که برخی خانواده‌ها و معلمان برای عضویت در شبکه شاد دچار چالش و مشکل شده‎اند، در این خبر به آموزش تصویری نحوه ثبت نام می‌پردازیم.
 
برای نصب این اپلیکیشن به دستگاه هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید(نسخه ۴.۴ یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن نیاز است که همین موضوع داشتن حافظه کافی نیز شمار زیادی از مخاطبان را به دردسر می‌اندازد، چون امروزه روی هر گوشی تلفن همراه به اجبار یا اختیار چندین اپلیکیشن نصب است. همچنین برای حضور برخی معلمان حق التدریس نیز مشکلاتی برای ورود به این پیام‌رسان وجود دارد.

در گام نخست اپلیکیشن شاد را نصب و وارد شوید. بعد از ثبت شماره وارد فضای پیام‌رسان می‌شوید. بعد از دانلود اپلیکیشن و سپس باز کردن آن، بر روی ورود به برنامه کلیک کنید. سپس در مرحله دوم شماره موبایل خود را وارد و بر روی ورود کلیک کنید.
 
تجربه واقعی کلاس درس / آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود
 
معلمان حتماً باید شماره موبایل خود را وارد کنند چرا که با این شماره مشخصاتشان در سامانه سناد ثبت شده است. دانش‌آموزان نیز می‌توانند شماره خود و یا ولی خود را وارد کنند. (اولویت با شماره خود دانش‌آموز است) بعد از کلیک بر روی ورود، کد تأیید برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی ورود کلیک کنید.
 
تجربه واقعی کلاس درس / آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود
تجربه واقعی کلاس درس / آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود
تجربه واقعی کلاس درس / آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود

اگر هم مدیر باشید از طریق کد ملی عضویت شما تائید می‌شود و در نهایت وارد این پیام‌رسان خواهید شد. برخی از اطلاعات به دست آمده، حاکی از این است که تعدادی از والدین هنگام نصب این اپلیکیشن پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟ دریافت می‌کنند.
 
تجربه واقعی کلاس درس / آموزش تصویری عضویت در شبکه شاد + دانلود
 
در چنین مواقعی کافی است به بخش(تنظیمات setting) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید. این پیام‌رسان نسخه دسکتاپ(ویندوز / مک / لینوکس) ندارد و در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است و قرار است به زودی نسخه وب آن فعال شود و نسخه IOS نیز ندارد.

بنا به گزارش ایکنا؛ در حال حاضر امکان حضور گسترده بسیاری از ذی‌نفعان تعلیم و تربیت در این شبکه مهیا نیست؛ از جمله پیش‌دبستانی، نهضت سوادآموزی و کودکان استثنایی و دانش‌آموزان اتباع که به نظر هم نمی‌رسد در نهایت مخاطبان این آموزش‌ها این گروه‌ها باشند، به جز دانش‌آموزان اتباع که قرار است کد هویتی اتباع جای کد ملی را بگیرد و به زودی این امکان مهیا شود. اما از سوی دیگر بسیاری از اتباع هستند که این کد هویتی را ندارند و پیش‌تر آن‌ها می‌توانستند بدون کد هویتی در مدارس تحصیل کنند.
انتهای پیام
captcha