افزایش انتقادات جهانی از تعلیق کمک آمریکا به سازمان بهداشت جهانی
کد خبر: 3891974
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

افزایش انتقادات جهانی از تعلیق کمک آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

تصمیم رئیس‌جمهور آمریكا برای متوقف كردن کمک این کشور به سازمان بهداشت جهانی با انتقادات و محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، ترامپ که با اتهام واکنش نامناسب و کند به بدترین بیماری همه‌گیر در یک قرن گذشته روبرو شده، پیش از اعلام توقف کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در روز سه‌شنبه، انتقادات شدیدی را علیه این نهاد وابسته به سازمان ملل مطرح کرده بود.
 
ترامپ گفت سازمان بهداشت جهانی که در ژنو مستقر است، اطلاعات غلط چین درباره کرونا را ترویج کرده است که احتمالاً منجر به شیوع وسیع‌تر این بیماری شده است.
 
 ترامپ مدعی شد سازمان بهداشت جهانی در وظیفه مقابله با کرونا ناکام بوده و باید پاسخگو باشد.

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این اقدام ترامپ گفت اکنون زمان مناسبی برای قطع منابع سازمان بهداشت جهانی نیست.

چین نیز با صدور بیانیه‌ای از آمریکا خواست به تعهدات خود به این سازمان، پایبند باشد.

از سوی دیگر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: از تصمیم آمریکا برای لغو کمک به سازمان بهداشت جهانی عمیقاً متأسفم. در زمانی که بیش از هر وقت دیگر به تلاش‌های این سازمان نیاز داریم، دلیلی برای این اقدام وجود ندارد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در توئیتی نوشت: سرزنش کردن کمکی نمی‌کند؛ این ویروس مرزی نمی‌شناسد.
 
همچنین جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت در زمانی که به توصیه‌ها و اطلاعات معتبر برای مقابله این بیماری نیاز داریم، سازمان بهداشت جهانی این اطلاعات را در اختیار ما می‌گذارد. ما همچنان از این سازمان حمایت می‌کنیم و به کمک‌های خود ادامه می‌دهیم.
 
موسی فکی، دبیرکل اتحادیه آفریقا نیز تصمیم دونالد ترامپ در قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی را تأسف‌بار توصیف کرد.
انتهای پیام
captcha