آتش‌بس در یمن؛ از دروغ تا واقعیت
کد خبر: 3892092
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

آتش‌بس در یمن؛ از دروغ تا واقعیت

نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست امروز شورای امنیت، آتش بس ادعایی در یمن را «فرصت خوبی برای ایجاد صلح در این کشور» دانست، اما مسئولان انصارالله می‎گویند که آمار سنگین حملات سعودی «نمایشی بودن» آتش‌بس در یمن را نشان می‌دهد.

آتش‌بس در یمن؛ از دروغ تا واقعیتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، «مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل در امور یمن امروز، پنجشنبه در نشست مجازی شورای امنیت درباره یمن به آتش بس ادعایی در این کشور اشاره کرد و گفت: اکنون فرصت خوبی برای ایجاد صلح در کشور یمن که در شرایط حاد به سر می‌برد، فراهم شده است.

وی به شورای امنیت سازمان ملل گفت که طی دو هفته گذشته با نمایندگان مذاکرات صلح یمن درباره جزئیات توافقات آتش بس گفت‌وگو کرده است و انتظار می‌رود که به زودی درگیری‌ها در سراسر یمن متوقف شود.

گریفیث در ادامه به تهدید ویروس کرونا در یمن اشاره کرد و افزود: این کشور نمی‌تواند همزمان با دو جبهه جنگ و کرونا مواجه باشد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد: یمنی‌ها خواستار پایان جنگ هستند و از رهبران خود می‎خواهند که اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

وی اعلام کرد: ما درباره توافق بر سر پیشنهاد آتش بس در یمن به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته‎ایم و تلاش بیشتری برای رفع اختلافات بین دو طرف خواهیم کرد.

گریفیث با تأکید بر اینکه «عبدالملک الحوثی» همیشه آرزوی خود را برای پایان دادن به این جنگ ابلاغ کرده است، گفت که متأسفانه با وجود درخواست‌های زیاد یمنی‌ها و جامعه جهانی برای توقف جنگ، اقدامات نظامی در جبهه‌های مختلف کمابیش ادامه دارد.

انصارالله: آمار سنگین تجاوزات سعودی حکایت از نمایشی بودن آتش‌بس در یمن را دارد

«محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده دولت صنعا در یمن ، ادعای ائتلاف سعودی درباره آتش بس در یمن را نوعی «نمایش» توصیف کرد.

محمد عبدالسلام در صفحه توئیتر خود نوشت: تحولات و حملات متجاوزان عملا نشان می‌دهد که ادعای آتش بس، تبلیغاتی بیش نیست و آمار سنگین حملات سعودی نمایشی بودن آتش‌بس در یمن را آشکار کرد.

وی تأکید کرد که آمار سنگین 35 عملیات نظامی و 250 حمله هوایی ائتلاف سعودی طی یک هفته‌ای که از ایجاد آتش‌بس ادعایی آن در یمن گذشته است، گواه بر نمایشی بودن این ادعا است.

همزمان، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفته که شبه نظامیان ائتلاف سعودی از پنجشنبه گذشته بیش از 32 حمله و عملیات نفوذ انجام داده‌اند و جنگنده‌های آنها نیز 230 بار به مناطق مختلف یمن حمله کردند.

انتهای پیام
captcha