بخشنامه رمضانیه اندونزی/ لغو محافل قرآنی در مساجد و تعجیل در پرداخت فطریه
کد خبر: 3892275
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

بخشنامه رمضانیه اندونزی/ لغو محافل قرآنی در مساجد و تعجیل در پرداخت فطریه

وزارت دین اندونزی با صدور بخشنامه‌ای در آستانه ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم تلاوت قرآن در مساجد را لغو کرد و خواستار پرداخت هر چه سریعتر زکات فطره شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، وزارت دین این کشور در آستانه ورود به ماه رمضان برای ارائه دستورالعمل‌های عبادت متناسب با شرع اسلامی در عین جلوگیری از کاهش انتشار ویروس کرونا و محافظت از کارمندان و جامعه مسلمانان در اندونزی بخشنامه‌ای را صادر کرد.

وزارت دین اندونزی اعلام کرده است که این بخشنامه علاوه بر اینکه مربوط به اجرای برنامه‌های عبادی در ماه رمضان و عید سعید فطر است، دستورالعمل‌های مربوط به جمع‌آوری و توزیع زکات را تنظیم می‌کند.

دستورالعمل صادرشده برای ماه رمضان و عید فطر به امور ذیل اشاره کرده است؛ مسلمانان برای برگزاری نماز جماعت به مساجد نروند و در خانه‌های خود نماز بخوانند. همچنین برای تلاوت قرآن و انجام امور مذهبی دیگر به مساجد مراجعه نکنند و برگزاری مراسم تلاوت قرآن در مساجد ادارات دولتی و غیردولتی لغو شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: مسلمانان زکات فطره خود را سریعتر بپردازند تا میان نیازمندان توزیع و مراسم میهمانی عید فطر نیز از طریق رسانه‌های اجتماعی و تماس تلفنی انجام شود.

نصرالدین عمر، امام بزرگ مسجد استقلال اندونزی، در دیدار با فخرول راضی، وزیر دین این کشور، گفت: این مسجد هرساله غذای افطاری را برای قشر نیازمند در ماه رمضان عرضه می‌کند. با شرایط شیوع بیماری همه‌گیر کووید – 19 و مطابق توصیه دولت، برنامه افطاری برگزار نمی‌شود، اما مسئولان مسجد همه نقاط را شناسایی کرده‌اند و غذا را آماده می‌کنند تا به تمام نیازمندان و حتی زندانیان برسانند.

عمر اظهار کرد: براساس دستورالعمل دولت درباره انجام عبادت در خانه، مسجد استقلال نیز نمازهای جماعت تراویح را برگزار نمی‌کند، ولی مراسم سخنرانی آنلاین قبل از تراویح عملی برپا می‌شود. نخستین سخنرانی نیز با حضور وزیر دین همانند گذشته در آغاز ماه رمضان ارائه می‌شود.

وزیر دین در پاسخ به برنامه‌های ارائه شده، ضمن اعلام حمایت خود از دستورالعمل فوق، برای تسهیل در اجرای برنامه‌ها قول مساعدت داد.

انتهای پیام
captcha