نقش روزه‌داری در ارتقای سلامت روانی
کد خبر: 3892296
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

نقش روزه‌داری در ارتقای سلامت روانی

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با بیان اینکه ریشه بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان پریشانی‌های روحی و روانی است، تأکید کرد: در دین مبین اسلام و طبق فرمایشات پیامبران الهی ذکر خدا و روزه گرفتن برای هر فردی آرامش به بار خواهد آورد.

ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در جهان، کشور و استان ایجاد کرده است و به همین دلیل شاهد تعطیل شدن مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و مرجع تحقیقات علمی هستیم.

وی با اشاره به شایعات و تبلیغات سوء فضای مجازی مبنی بر آسیب رساندن روزه به بدن انسان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: روزه گرفتن نه تنها آسیبی به بدن انسان نمی‌رساند بلکه زمینه‌ساز تندرستی و آرامش روح و روان انسان است.

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه اگر این امر توسط  پزشکان مؤمن و متعهد محرز شود شخص می‌تواند از گرفتن روزه خوداری کند، بیان کرد: بیماری یکی از شرایطی بوده که قرآن برای روزه نگرفتن قرار داده است و اگر این امر ثابت شود و باعث تشدید شدن بیماری در فردی شود شرع اجازه روزه نگرفتن شخص را می‌دهد. تا به حال علم این موضوع را ثابت نکرده است که روزه گرفتن به بدن آسیب می‌رساند و برعکس روزه گرفتن باعث تندرستی و آرامش روحی در انسان خواهد شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با اشاره به اینکه این روزها شاهد هستیم که  گروهی با  تبلیغ به روزه  نگرفتن و ضرر آن بر جسم در فضای مجازی فعالیت می‌کنند افزود: اینها افرادی هستند که می‌خواهند با تفرقه‌افکنی در بین دین و علم تضاد ایجاد کنند و توجه به اینگونه شایعات هیچ‌گونه پایه و اساس دینی و شرعی نخواهد داشت.

ماموستا بهمنی تأکید کرد: روزه گرفتن بر امت مسلمان واجب است؛ لذا پیغمبر اسلام(ص) فرمودند «روزه مقاومت بدن انسان در برابر بیماری را بیشتر خواهد کرد و صحت و سلامتی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد و استرس و تمام تنگ‌نظری‌ها را در بدن انسان خواهد زدود».

وی اعلام کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان پریشانی‌های روحی و روانی است و در دین مبین اسلام و طبق فرمایشات پیغمبران الهی ذکر خدا و روزه گرفتن برای هر فردی آرامش به بار خواهد آورد.

ماموستا بهمنی در پایان از تمامی مؤمنین و مسلمانان خواست با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این واجب الهی را بجا آورند و یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر مردم در قرنطینه خانگی هستند می‌تواند این فرض واجب را به جا آورند.

انتهای پیام
captcha