توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای ماه رمضان
کد خبر: 3892551
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای ماه رمضان

سازمان بهداشت جهانی در آستانه ماه رمضان توصیه‌هایی را برای حفظ سلامتی مسلمانان در این ماه در شرایط شیوع کرونا اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصر الیوم، توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای حفظ سلامتی در شرایط شیوع کرونا در ماه رمضان بدین شرح است: آموزش رعایت فاصله حداقل یک متر میان افراد در هر زمانی؛ گفتن تبریک دینی و فرهنگی این ماه با زبان اشاره و تکان دادن دست و قرار دادن آن روی قلب، به‌ طوری که هرگونه تماس و لمس در آن نباشد و ممنوعیت تجمع شمار زیادی از افراد در اماکن مرتبط با فعالیت‌های رمضانیه مثل اماکن تفریحی و تجاری.

پرهیز از هرگونه تجمع برای اقامه نماز، زیارت، افطارهای گروهی و برگزاری حتی‌الامکان فعالیت‌ها در مکان روباز؛ تهویه مناسب مکان اجرای برنامه و جریان‌ داشتن هوا؛ کوتاه‌ کردن زمان اجرای برنامه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و بهتر است مناسک و فعالیت‌ها به جای اجتماعات بزرگ در گروه‌های کوچک برگزار شود.

همچنین این توصیه‌ها بر رعایت فاصله میان افراد در وضوخانه‌ها و نشست و برخاست‌ها و تعیین اماکن ویژه برای اقامه نماز؛ رعایت فاصله لازم در زمان درآوردن کفش‌ها، کنترل ورود و خروج افراد در محل تجمعات و اتخاذ تدابیری آسان برای شناسایی مبتلایان به کرونا در میان افراد حاضر در یک رویداد خاص تأکید دارد.

سازمان بهداشت جهانی درباره روزه‌ گرفتن در روزهای کرونایی اعلام کرد: مطالعاتی درباره روزه و خطر ابتلا به کووید 19 وجود ندارد و افراد سالم و دارای توانایی لازم باید در ماه رمضان مانند سال‌های گذشته روزه بگیرند.

بیماران کرونایی نیز برای روزه‌ نگرفتن باید با پزشک خود مشورت و مجوز شرعی برای این مسئله را دریافت کنند، همان‌طور که در بیماری‌های دیگر مرسوم است.

انتهای پیام
captcha