حکم شورای فتوای امارات درباره روزه رمضان
کد خبر: 3892817
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

حکم شورای فتوای امارات درباره روزه رمضان

شورای فتوای امارات با توجه به شیوع کرونا، دستورالعمل‌های خاصی را برای ماه رمضان صادر و نظر خود را درباره روزه‌داری در روزهای انتشار این بیماری اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، شورای فتوای امارات اعلام کرد: مسلمانانی كه علائم کووید 19 دارند می‌توانند در ماه رمضان روزه نگیرند.
 
در جلسه مجازی که برای بحث و گفت‌و‌گو در مورد اوضاع بیماری کرونا برگزار شد، این شورا اعلام کرد: همه بزرگسالان باید در طول این ماه مبارک روزه بگیرند، اما بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند روزه نگیرند.
 
این شورا گفت: اگر پزشک از شخصی بخواهد که به خاطر حفظ سلامتی خود روزه نگیرد، او حق دارد در ماه رمضان روزه نگیرد. کارکنان بخش‌های بهداشتی نیز شرعاً حق دارند انتخاب کنند که در روزهای کاری خود روزه نگیرند.
 
این شورا فتوای دیگری را نیز صادر و اظهار کرد: مسلمانان می‌توانند نماز تراویح (از سنت‌های اهل سنت در رمضان) را در خانه‌های خود به صورت انفرادی یا گروهی با خانواده بخوانند و هنگام خواندن این نماز، قرآن را در دست بگیرند.
 
در سومین فتوا این شورا اعلام کرد: نماز عید فطر نیز می‌تواند در خانه خوانده شود و هر گونه  تجمعی ممنوع است.
همچنین بنا به فتوای این شورا، نماز جمعه نمی‌تواند در خانه برگزار شود و مردم باید به جای آن نماز ظهر را به صورت عادی بخوانند. علاوه بر این، پرداخت زكات و فطریه می‌تواند برای کمک به نیازمندان در این شرایط سخت زودتر انجام شود.
 
انتهای پیام
captcha