مشارکت تشکل‌های قرآنی گلستان در جبهه سلامت
کد خبر: 3892986
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

مشارکت تشکل‌های قرآنی گلستان در جبهه سلامت

اتحادیه، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان گلستان همگام با دیگر نهادها، برای تهیه اقلام بهداشتی و بسته‌های فرهنگی و سبدکالا، اقداماتی انجام دادند.

محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان فعالیت‌ها و مشارکت‌های این اتحادیه در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تهیه و تولید ماسک، اظهار کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن استان و جامعه قرآنی گلستان، هم‌راستا با دیگر شهرها در امر تولید و توزیع ماسک، محلول ضدعفونی، بسته‌های ارزاق و فرهنگی و گان و لباس‌های ایزوله نقش‌آفرینی کردند.
وی ادامه داد: براین اساس، خانه قرآن حضرت زهرا(س) با تهیه و توزیع 200 ماسک بهداشتی همراه با محلول ضد‌عفونی‌کننده، خانه قرآن احمدیه با توزیع 120 لیتر مواد ضدعفونی، خانه قرآن تبسم نور با تولید و توزیع 400 ماسک، خانه قرآن حدیث کساء با تهیه و تولید 400 ماسک و خانه قرآن کوچه‌های نور با تهیه و تولید 300 ماسک از جمله پیشگامان حوزه بهداشت و سلامت بودند.

قلی‌پور با اشاره به دیگر همکاری تشکل‌های قرآنی استان، اظهار کرد: مؤسسه مصباح‌الهدی با تولید و توزیع دو هزار ماسک به همراه توزیع بسته‌های مواد غذایی، مؤسسه یاسین گلستان با تولید و توزیع 20 هزار ماسک، مؤسسه نسیم فردوس با تولید و توزیع چهار هزار ماسک و 50 بسته مواد غذایی، مؤسسه رسالت القرآن با تهیه دو هزار و 600 ماسک و توزیع بسته‌های مواد غذایی از دیگر همراهان خط مقدم سلامت کشور بودند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان اضافه کرد: همچنین مؤسسه گلستان خضرا با تولید و توزیع چهار هزار ماسک، مؤسسه مشکات مینودشت با تولید 300 ماسک، 750 ماسک جراحی و 30 عدد لباس ایزوله، مؤسسه ترنم رامیان با تهیه و تولید پنج هزار و 500 ماسک، 150 لباس ایزوله، 96 بسته معیشتی ویژه خانواده کرونایی، 370 بسته معیشتی ویژه نیمه شعبان و 900 عدد شید محافظ صورت برای بیمارستان‌ها یاری‌رسان این طرح خودجوش و مردمی بودند.

وی افزود: مؤسسه نورالثقلین با مدیریت منصوره بشارت‌نیا باکمک مردمی 500 ماسک اهدا کرد. همچنین مؤسسه پویش حافظان با تهیه و تولید 400 عدد ماسک و بیش از 50 بسته سبدکالا و توزیع آن میان اقشار کم درآمد منطقه شهر گرگان، مؤسسه قرآنی کوثر طی مراحلی نیز هزار و 500 ماسک و 200 کاور تهیه و تولید و توزیع میان خانواده‌های بسیج و مدافعان سلامت از دیگر اقدمات انجام شده بود. همچنین با جمع‌آوری کمک‌های نقدی اهدایی، مبالغ جمع شده به خانواده‌های آسیب‌دیده و کم‌برخوردار اهدا شد.

قلی‌پور با اشاره به عملکرد اتحادیه در این ایام با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و اداره اوقاف و امور خیریه گلستان، اضافه کرد: تهیه و توزیع 50 سبد کالا، 50 بسته بهداشتی و 50 بسته فرهنگی شامل کتاب، سررسید سال 99 و ادعیه ویژه مؤسسات قرآنی استان گلستان و پرداخت نیمی از اجاره بهای اسفندماه مؤسساتی که مستأجر بودند، از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تهیه 150 سبد کالا ویژه خانه‌های قرآن شهر گرگان در آستانه ماه مبارک رمضان، شناسایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن که از تمکن مالی برخوردار نبودند و  کمک نقدی به آنها و اختصاص وام قرض‌الحسنه به برخی از مؤسساتی به دلیل شرایط پیش‌آمده از ویروس کرونا به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند، از دیگر فعالیت‌های قابل ذکر است.

انتهای پیام
captcha