معاینات پزشکی زائران حج ۹۹ بزودی آغاز می‌شود
کد خبر: 3893021
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
رئیس سازمان حج و زیارت:

معاینات پزشکی زائران حج ۹۹ بزودی آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت، از آغاز روند معاینات پزشکی زائران حج پیش رو در اوایل اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، علیرضا رشیدیان، افزود: معاونت مربوطه در سازمان حج درباره آغاز معاینات پزشکی زائران حج تمتع اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تأکید کرد: با توجه به تکمیل شدن بیش از ۷۲ درصد ظرفیت اعلام شده برای کاروان‌ها و مشخص شدن وضعیت سلامت زائران در معاینات پزشکی، معاونت فرهنگی بعثه برای اجرایی شدن برنامه آموزش زائران در فضای مجازی اقدام کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: ثبت نام در برخی کاروان‌ها تکمیل شده است و روند تکمیل ظرفیت در کاروان‌های باقیمانده ادامه دارد لذا آموزش زائران نباید متوقف شود.

این جلسه با گزارش آقای اکبر رضایی، سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص حج پیش رو ادامه یافت.

وی گفت: مسائل اجرایی از جمله ثبت نام و تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، تغذیه و تدارکات، مسکن، حمل و نقل و پزشکی در کمیته‌های ذی ربط در حال پیگیری و نهایی شدن است.

بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه جمال‌الدین الوانی، سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و دکتر سید علی مرعشی، مشاور و مسئول هیئت درمانی و بیمه حج و زیارت از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص انتخاب کادر پزشکی و درمانی، فعال شدن مراکز هلال احمر برای آغاز معاینات حجاج، تشکیل کمیته‌های پزشکی در مرکز و استان‌ها و روند خرید تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای حج آینده گزارش داده و تاکید کردند: در این روند آمادگی برای شرایط مختلف مدنظر قرار گرفته است و سلامت زائران در اولویت قرار دارد.

گزارش مرتضی اسدزاده، سرپرست اداره کل اسکان حج، عمره و عتبات عالیات از آسیب‌شناسی در حوزه اسکان حج ۹۸ از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وی گفت: در برنامه ریزی ها و قراردادهای منعقد شده در حوزه اسکان حج ۹۹ مشکلات و آسیب‌های حج گذشته لحاظ و عموماً رفع شده است.

این گزارش حاکی است، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برنامه‌های حج با رعایت اصول بهداشتی و سلامت زائران پیگیری می‌شود، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و لبیک نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به بیانات مقام معظم رهبری، این سازمان همچنان که در حوادث گذشته نظیر سیل به میدان آمد در جریان بیماری کرونا نیز تلاش خواهد کرد با استفاده از ظرفیت ۷۵ هزار کارگزار خود در سراسر کشور به افراد نیازمند و آسیب دیده کمک کند.

انتهای پیام
captcha