تداوم معضلات محیط زیست در صورت عدم تغییر سبک زندگی و رفتار مردم
کد خبر: 3893263
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

تداوم معضلات محیط زیست در صورت عدم تغییر سبک زندگی و رفتار مردم

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست علمی تخصصی روز زمین پاک با تأکید بر اینکه اهمیت اقلیم آن‌گونه که باید از سوی دولت‌ها و سیاستمداران عرصه جهانی درک نشده است، گفت: اگر سبک زندگی و رفتار انسان با طبیعت تغییر نکند، مشکلات و معضلات محیط زیستی زمین تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست علمی تخصصی روز زمین پاک از طریق ویدئو کنفرانس امروز دوشنبه، دوم اردیبهشت‎ماه با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه محیط زیست، مدیران و کارشناسان این اداره کل و روسای محیط زیست مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.
 
شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست آنلاین با اشاره به سیاست‌های محیط زیست شهرداری تهران در سال ١٣٩٩ تأکید کرد: سیاستگذاران کلان کشور سیاست‌ها و برنامه‌های محیط زیستی را در اولویت قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه امسال همه کشور‌های جهان در شرایطی به استقبال روز زمین پاک رفتند که اغلب آن‌ها با بحران شیوع ویروس کرونا روبه‎رو هستند، گفت: شباهت ویروس کرونا با موضوع تغییر اقلیم، جهانی بودن هر دو آنهاست، ولی تفاوت در این است که اثرات ویروس کرونا سریعاً مشهود است، اما پیامد‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در میان‌مدت و بلند‌مدت خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل، اهمیت این موضوع آن‌گونه که باید از سوی دولت‌ها و سیاستمداران عرصه جهانی درک نشده است.
 
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: قرنطینه خانگی، کاهش تردد‌ها و فعالیت‌های صنعتی و در نتیجه کاهش آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای، موجب تنفس موقت کره زمین شده است. البته این تأثیر مقطعی و ناپایدار است و با از سرگیری فعالیت‌های بشری، وضعیت محیط زیست دوباره به حالت قبل باز می‌گردد. اگر سبک زندگی و رفتار انسان با طبیعت تغییر نکند، مشکلات و معضلات محیط زیستی زمین تداوم خواهد داشت.

همچنین در این نشست مواردی از جمله شهرنشینی و تغییر اقلیم، اثرات تغییر اقلیم بر آینده کره زمین، توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت مصرف آب، سازگار نمودن شهر‌ها با شرایط اقلیمی، افزایش تاب‎آوری شهر‌ها، مهاجران اقلیمی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در مناطق متأثر از تغییر اقلیم به منظور جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‎نشینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha