برنامه‌های اتحادیه قرآنی یزد در ماه میهمانی خدا اعلام شد
کد خبر: 3893417
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

برنامه‌های اتحادیه قرآنی یزد در ماه میهمانی خدا اعلام شد

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این اتحادیه در ماه مبارک رمضان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب، بیان کرد: به دلیل توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن میسر نیست به همین دلیل اتحادیه قرآنی استان یزد قصد دارد در ماه مبارک رمضان، برنامه جزء‌خوانی مجازی را در قالب مسابقه «شفق» که برگرفته از عبارت (شناخت فرهنگ قرآنی) است در اپلیکیشن افق برگزار کند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد ادامه داد: مسابقه هفتگی «فهم نور» نیز از دی‌ماه 98 آغاز شده و مرحله پانزدهم آن در اپلیکیشن افق در حال برگزاری است. علاقه‌مندان با قرائت حزب مربوطه می‌توانند در مسابقه شرکت کنند.

مطهریان گفت: به همت اتحادیه قرآنی و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، طرح جمع‌آوری مصاحف مستعمل در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که افراد می‌توانند قرآن و کتب دعایی که چاپ آن فرسوده شده به اتحادیه قرآنی استان یا اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد تحویل دهند.

وی در رابطه با مرحله بعدی اجرای این طرح، تصريح كرد: همچنین طرح جمع‌آوری قرآن مازاد و اهدای آن به مناطق مورد نیاز نیز اجرا خواهد شد به این صورت که برخی از قرآن‌ها كه نياز به تعمير و صحافی دارند، جدا شده و برای اصلاح و تعمير به مركز صحافی ارسال می‌شوند و پس از تعمیر در اختیار مؤسسات و جلسات قرآنی قرار خواهد گرفت.

مطهریان بیان کرد: همچنین پویش #انصار_القرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری از سوی این اتحادیه اجرا می‌شود که این طرح با مشارکت خیرین و نیکوکاران به منظور رفع مشکلات مالی و تأمین حداقل‌ها برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و کاهش مشکلات پیش آمده برای مؤسسات و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با اتحادیه قرآنی یزد به شماره ۱۲- ۰۳۵۳۷۳۳۱۷۱۱ تماس بگیرند و یا با ادمین کانال‌های اتحادیه قرآنی یزد در پیام‌رسان ایتا به نشانی quranyyazd@ و یا در پیام‌رسان واتس‌آپ با شماره ۰۹۹۰۱۷۷۱۳۱۰ در ارتباط باشند.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم انجام فعالیت‌های قرآنی به صورت گسترده‌تر و وضعیت کنونی مرتبط با ویروس کرونا که همه کلاس‌ها، فعالیت‌های آموزشی و اجرایی مؤسسات قرآنی با مشکل مواجه شده است، از مؤسسات قرآنی طی فراخوانی درخواست شد تا آنهایی که توانایی تولید محتوای قرآنی و مسابقات قرآن برای فضای مجازی دارند طی اعلام به اتحادیه، طرح‌های برگزیده از حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha