درخواست پزشکان پاکستانی برای بسته نگه‌ داشتن مساجد
کد خبر: 3893575
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

درخواست پزشکان پاکستانی برای بسته نگه‌ داشتن مساجد

جمعی از پزشکان مشهور پاکستانی با هشدار درباره شیوع کرونا، از دولت و علمای این کشور خواستند که تصمیم خود را برای صدور مجوز اقامه نماز جماعت در مساجد در ماه رمضان تغییر دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، پزشکان پاکستانی هشدار دادند که گسترش کرونا در این کشور ممکن است از کنترل خارج شود.
 
پاکستان شنبه، 30 فروردین، محدودیت‌های احتیاطی را در مورد نمازهای جماعت لغو کرد. این تصمیم سه روز پس از آنكه علمای این کشور گفتند که چنین محدودیت‌هایی قابل قبول نیست و پس از چندین حادثه درگیری بین پلیس و نمازگزاران اعلام شد.
 
دکتر قیصر سجاد، دبیرکل انجمن پزشکی پاکستان، در یک کنفرانس خبری گفت: متأسفانه دولتمردان ما تصمیمی نادرست گرفته‌اند و علمای ما در این قضیه رویکردی غیرجدی نشان داده‌اند.
 
پاکستان دومین کشور پرجمعیت مسلمان جهان پس از اندونزی محسوب می‌شود و بیش از 10 هزار مورد ابتلا به کرونا و 212  داشته است. هم دولت و هم کارشناسان می‌گویند که انتظار می‌رود اوج بیماری در ماه آینده میلادی رخ دهد. پزشکان می‌گویند که روشی که بین دولت و رهبران مذهبی برای مساجد توافق شده عملی نیست.

دکتر سعد نیاز، پزشک دیگری، در این کنفرانس خبری گفت: ظرفیت بیمارستان‌های بیماران کرونایی در کراچی تکمیل شده است.
  
همچنین، در بیانیه‌ای که در این کنفرانس خبری منتشر شد، پزشکان خواستار اجرای دقیق اقدامات بازدارنده شدند و خواستند که مشاغل برای چند هفته دیگر مشکلات را تحمل کنند تا این ویروس کنترل شود.
انتهای پیام
captcha