استناد دبیرکل سازمان ملل به قرآن در پیام ویژه رمضان
کد خبر: 3893609
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

استناد دبیرکل سازمان ملل به قرآن در پیام ویژه رمضان

دبیرکل سازمان ملل در آستانه ماه رمضان با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم بر ضرورت نبود درگیری‌ و خشونت در سراسر جهان تأکید کرد.       

به گزارش ایکنا به نقل از «الجزیره»، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان، خواستار آتش‌بس جهانی شد و گفت: حلول ماه رمضان را به همه مسلمانانی که امسال در شرایط شیوع بیماری کرونا یا در میان جنگ و درگیری روزه‌ می‌گیرند تبریک می‌گویم.

دبیرکل سازمان ملل با تأکید مجدد بر برقراری فوری آتش‌بس جهانی برای تمرکز بر مبارزه با ویروس کرونا به آیه‌ای از قرآن کریم استناد کرد و گفت: براساس آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا؛ اگر دشمنان به صلح و مسالمت تمایل داشتند تو نیز مایل به صلح باش»(سوره انفال، آیه 61) از همه کشورهای اسلامی می‌خواهم که طبق احکام دین اسلام، که به رحم، مروت و تکریم میهمان تأکید کرده است، سرپرستی پناهندگان را بپذیرند.
 
گوترش همچنین هشدار داد: نباید بیماری کووید 19 به بهانه‌ای برای اقدامات خشونت‌بار، که هیچ ارتباطی به مبارزه با این بیماری ندارد، تبدیل شود. لذا خواستار آرامش و آتش بس در همه مناطق شاهد درگیری هستیم.
 
یادآور می‌شود، امسال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان، مسلمانان ماه رمضان متفاوتی را در قیاس با سال‌های قبل تجربه خواهند کرد؛ زیرا در بسیاری مناطق مراسم دعا و نیایش برگزار نمی‌شود و مساجد تعطیل است.
انتهای پیام
captcha