یمن جمعه را اول رمضان اعلام کرد
کد خبر: 3893627
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

یمن جمعه را اول رمضان اعلام کرد

دارالافتای یمن اعلام کرد که امروز، پنجشنبه، 4 اردیبهشت‌ماه، در این کشور آخرین روز ماه شعبان است و فردا جمعه نخستین روز ماه رمضان خواهد بود.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «سبأ نت»،‌ دار الافتای یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته متشکل از متخصصان و کارشناسان استهلال ماه مبارک رمضان اعلام کرده است که هلال ماه مبارک رمضان در غروب چهارشنبه، 29 شعبان 1441 هجری قمری (3 اردیبهشت) با وجود آسمانی صاف در یمن دیده نشده است، بنابراین ظاهرشدن هلال ماه رمضان صبح پنجشنبه اتفاق افتاده است.
 
این بیانیه می‌افزاید: براساس تأکید دادگاه استیناف و کمیته استهلال الحدیده، و بنا بر فرموده رسول خدا (ص) که می‌فرماید: «صوموا لرؤيته وأفطروا لرؤيته فإن غم عليكم فأكملوا العدة ثلاثين يوماً: با رویت هلال ماه رمضان روزه بگیرید و با رویت هلال ماه شوال افطار کنید، اما اگر هلال ماه بر شما پوشیده بود، مدت روزه‌داری را تا 30 روز کامل کنید»؛ لذا ماه شعبان امسال 30 روزه خواهد بود.
 
دار الافتای یمن در ادامه اعلام کرد که امروز پنجشنبه آخرین روز ماه شعبان است و ماه رمضان از روز جمعه 24 آوریل 2020 (5 اردیبهشت) آغاز خواهد شد.
 
دارالافتای یمن در پایان ضمن تبریک به مردم یمن و همه امت اسلامی به مناسبت حلول ماه رمضان، از خداوند متعال درخواست کرد که امت اسلامی را از خیر و برکات این ماه بهره‌مند سازد و همه مسلمانان را بر شکر و حسن عبادت یاری فرماید.
 
 
انتهای پیام
captcha