توصیه نماینده آیت‌الله سیستانی بر رعایت الزامات بهداشتی
کد خبر: 3893803
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

توصیه نماینده آیت‌الله سیستانی بر رعایت الزامات بهداشتی

نماینده آیت‌الله علی سیستانی، مرجع شیعیان در عراق، بر لزوم پیروی مردم از دستورات و توصیه‌های مقامات بهداشتی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله علی سیستانی مرجعیت دینی عراق، روز جمعه تأیید کرد که کلیه توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی که از سوی مقامات ذیصلاح برای مقابله با ویروس کرونا صادر شده است، باید رعایت شود.

احمد الصافی در یک گفتگوی تلویزیونی در آستانه آغاز ماه رمضان گفت: شهروندان باید کلیه توصیه‌ها و راهنمایی‌های صادر شده از سوی مراجع بهداشتی و درمانی‌ را رعایت کنند.

الصافی افزود: این دستورالعمل‌ها به دلیل کاهش یا نابودی این بیماری همه‌گیر اتخاذ شده است که در مقابله با آن جایی برای نشان دادن به اصطلاح شجاعت وجود ندارد.
 
وی تأکید کرد: این یک نبرد بین یک شخص با شخص دیگر نیست. بر انسان واجب است که از خود محافظت کند و مجاز نیست کاری را انجام دهد در حالی که خودش می‌داند یک بیماری وجود دارد که او و دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد.
 
الصافی در سخنان خود خطاب به مسئولان بهداشتی گفت: مقامات بهداشتی باید سخنان خود را یکی کنند تا تشتت نظرات به وجود نیاید، بنابراین، اطلاعات منتشر شده صرفا باید بهداشتی و علمی باشد و تحت فشارهای غیرعلمی قرار نگیرد.

انتهای پیام
captcha