برگزاری مسابقه مجازی «شفق» با هدف شناخت فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3893854
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
همزمان با ماه رمضان انجام می‌شود؛

برگزاری مسابقه مجازی «شفق» با هدف شناخت فرهنگ قرآنی

مسابقه قرآنی «شفق» مخفف شناخت فرهنگ قرآن است که از سوی اتحادیه قرآنی یزد و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در شب‎های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مسابقه «شفق» با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: این مسابقه در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 20 تا 24 در اپلیکیشن افق در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقه با هدف شناخت فرهنگ قرآنی و در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری با هدف ترویج فرهنگ کمک مؤمنانه و با موضوع «نیکی در قرآن» برگزار خواهد شد، لذا نام آن نیز مخفف این هدف بوده و از آن گرفته شده است.

مطهریان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال امکان برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن در مساجد و جلسات عمومی به صورت حضوری فراهم نیست، اتحادیه قرآنی استان یزد تصمیم گرفته که با حمایت و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برنامه جزءخوانی مجازی را در قالب مسابقه شفق برپا کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه فوق برای عموم طراحی شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۵۰۰۰۲۸۳۱۱۴ لینک اپلیکیشن این مسابقه را دریافت و سپس نسبت به نصب آن اقدام کنند.

مطهریان اضافه کرد: هر روز از ماه مبارک رمضان آیات منتخبی از متن و ترجمه جزء مربوط به آن روز و فایل صوتی مربوطه که غالباً با موضوع احسان و انفاق و کار خیر است به مدت 24 ساعت به عنوان محتوا در اپلیکیشن افق بارگذاری می‌شود و شرکت‌کنندگان ضمن قرائت جزء مربوطه و مطالعه ترجمه آیات منتخب یا گوش دادن به فایل صوتی به سؤالاتی که همان روز از افطار(ساعت 20) تا ساعت 24 در فضای مجازی منتشر می‌شود، پاسخ داده و در این مسابقه شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان فقط در این چهار ساعت امکان حضور در مسابقه را دارند، اظهار کرد: هر شب 114 جایزه نقدی (حداقل 50 هزار ریالی) به کیف پول افرادی که به تمام سؤالات هر شماره پاسخ صحیح دهند، واریز شده و در پایان ماه مبارک رمضان جمع مبلغ آن به عنوان هدیه به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد تصریح کرد: امیدواریم با حمایت بیشتر خیّرین، ادارات و نهادها و دستگاه‌های مختلف مبلغ این هدیه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اپلیکیشن «افق» که سال گذشته از سوی اتحادیه قرآنی یزد زیرساخت‌های آن فراهم شده است، گفت: این اپلیکیشن سامانه‌ای است که برای مسابقات و آزمون‌ها فراهم شده است و لذا در سراسر کشور، تمامی دستگاه‌ها و نهادها می‌توانند طی تعامل با اتحادیه قرآنی استان یزد از امکانات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha