اقامه نماز جماعت از طریق تلویزیون صحت ندارد
کد خبر: 3894150
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
عضو هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی؛

اقامه نماز جماعت از طریق تلویزیون صحت ندارد

«عبدالله بن محمد المطلق»، عضو هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی، امروز شنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه فتوای عدم صحت اقامه نماز تراویح به همراه امامان حرم‌­های مکی و نبوی از طریق پخش مستقیم تلویزیون را صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه رأی‌الیوم، عبدالله بن محمد المطلق امروز در برنامه تلویزیونی «فتواهای ماه رمضان» در شبکه ماهواره‌ای «السعودیه الیوم» تأکید کرد: برای نمازگزار پاداش جماعت در صورت اقامه نماز در منزلش و اقتدا به ائمه از طریق تلویزیون در نظر گرفته نمی‌­شود.

وی افزود: نمازگزار از ائمه جماعت کیلومترها فاصله دارد و مردم می‌توانند در منزل خود همراه خانواده و فرزندانشان نماز بخوانند.

المطلق در ادامه، اهتمام بیش از حد مردم به نماز تراویح نسبت به نمازهای واجب را نامناسب توصیف كرد و گفت: باید بدانیم پاداشی که دریافت می‌­کنیم، در منازلمان نیز وجود خواهد داشت و خداوند این پاداش را به ما عطا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عدم حضور مردم در مساجد موجه بوده و عذر شرعی مانع رفتن به مساجد شده است، گفت: اگر بیماری کرونا نبود، ما نخستین نفری بودیم که به مسجد می‌­رفتیم، اما این عذر وجود دارد و دولت تأکید کرده که این ممانعت به نفع همه ماست.

انتهای پیام
captcha