حال و هوای مسلمانان استرالیا در ماه رمضان در سایه کرونا + فیلم
کد خبر: 3894674
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

حال و هوای مسلمانان استرالیا در ماه رمضان در سایه کرونا + فیلم

همزمان با شیوع بیماری کرونا در استرالیا، مساجد این کشور بسته شده و مردم فرصت کمتری برای حضور در نمازهای جماعت و دیگر گردهمایی‌های این ماه دارند اما این اتفاق می‌تواند برای اعضای خانواده‌ها فرصتی مغتنم به منظور صمیمیت و برخورداری بیشتر از معنویت این ماه باشد.

حال و هوای مسلمانان استرالیا در ماه رمضان در سایه کرونا + فیلممسجد لاکمبا در غرب سیدنی معمولا در مناسبت‌های مختلف از جمله نمازها، جشن‌ها و گردهم‌آیی‌ها مملو جمعیت است. اما اکنون صحن این مسجد خالی است.
 
در پی شیوع بیماری کرونا و با ممنوعیت تجمعات، مساجد در سراسر این کشور بسته شدند و مسلمانان آداب ماه رمضان را در خانه به‌جا می‌آورند. اما این بدان معنا نیست که آنها عبادت نمی‌کنند و یا با دیگر اعضای جامعه ارتباط ندارند؛ مسلمانان این کشور سعی می‌کنند عدم امکان برگزاری مراسم در مساجد را با استفاده از برنامه‌های آنلاین جبران و ارتباط اعضای جامعه را با هم برقرار کنند.
 
 
 
 برای بسیاری از مسلمانان ندیدن دوستان و خانواده طی ماه رمضان دشوار است اما رمضان همچنین زمانی برای تجدید قوای روحی و خویشتنداری هم هست. اکنون که بسیاری مجبورند بیشتر اوقات را تنها بمانند می توانند در آرامش عبادت کنند.
حال و هوای مسلمانان استرالیا در ماه رمضان در سایه کرونا + فیلم
هر چند در رمضان امسال، ارتباطات نزدیک مردم با یکدیگر کمتر خواهد بود اما در عوض، معنویت آن می‌تواند با تأمل و عبادت در  آرامش فردی، عمیق‌تر شود.
 
انتهای پیام
captcha