کشورهای جهان مسئولیت مقابله با تحریم‌های آمریکا را پذیرا باشند
کد خبر: 3894935
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
فعال سیاسی سوری:

کشورهای جهان مسئولیت مقابله با تحریم‌های آمریکا را پذیرا باشند

رئیس اداره اطلاع‌رسانی «حزب ملی‌گرا و اجتماعی» سوریه با بيان اينكه تحریم‌ها علیه سوریه به‌ویژه در این مرحله حساس و بحران کرونا، تجاوزی آشکار محسوب می‌شود، گفت: تحریم علیه سوریه این کشور را از دستیابی به امکانات ضروری برای مقابله با کرونا عاجز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه البناء، «معن حمیه»، رئیس اداره اطلاع‌رسانی «حزب ملی‌گرا و اجتماعی» سوریه در رابطه با تحریم‌های تحمیلی علیه کشورش تصریح کرد: آمریکا تمامی قوانین و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانیت را نقض کرده و به تحریم علیه سوریه بسنده نمی‌کند، بلكه به جنگجو و تروریستی با ابزار و اشکال مختلف تبدیل شده است.

وی توضیح داد: ایالات متحده ضمن تلاش برای تشکیل گروه‎های جدید و وابسته به خود در اراضی سوریه مناطقی در این کشور را اشغال كرده و از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب حمایت می‌کند. غارت میادین نفت و گاز نیز در سیاست‌های تهاجمی و اقتدارگراینه آمریکایی‌ها گنجانده شده و چالشی برای قطعنامه‌های بین‌المللی که اصل حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه را تأیید می‌کند، به‌وجود آورده است.

حمیه در ادامه اظهار کرد: آمریکا همچنین سیاست‌های زورگویی، استکبار، رفتارهای پرخاشگرانه و تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران، ونزوئلا، كوبا و سایر کشورهایی را که هژمونی آمریکا را رد می‌کنند، اتخاذ کرده است.

سیاست‌های زورگویی و خودکامگی آمریکا به دشمنی‌ورزیدن و تهاجم علیه دیگران تغییر کرده است و روسیه و چین دو کشوری هستند که به‌منظور تأثیر بر سوریه و متحدانش نیز تحریم شدند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی «حزب ملی‌گرا و اجتماعی سوریه» گفت: قوانین داخلی یک کشور در هنگام تعارض با قوانین و حقوق بین‌الملل اهمیت خود را در جامعه بین‌الملل از دست داده و اولویت با قوانین بین‌المللی است؛ اين در حالی است که آمریکا از این قاعده تبعیت نکرده و یک ناهنجاری به‌وجود آورده است. این کشور بر اساس قوانین خودساخته علیه بسیاری از کشورها و مردم جهان جنگ می‌کند و برای تحمیل قوانین بر دیگران به تررویسم و زور متوسل شده است. موضع کشورهای جهان در مقابل این ناهنجاری، اقدامات غیرانسانی، غیراخلاقی و مناقض قوانین و هنجارها چیست؟ آیا کشورهای جهان ساکت خواهند ماند؟

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه و دیگر کشورها هستند، افزود: تحریم‌ها علیه سوریه بدخواهانه، ناعادلانه و خصمانه است.

معن حمیه با اشاره به اینکه کشورهای متحد آمریکا در شرایط بحرانی ویروس همه‌گیر کووید ـ‌۱۹ به حقیقت، ماهيت و ذات رفتارهای جنایتکارانه و تهاجمی آمریکا پی بردند، تأکید کرد که این کشورها برای پایان دادن به تخلفات آمریکا از اعمال هر نوع فشار به ایالات متحده دریغ نکنند و اقدامات سریع برای تأمین آزادی مؤسسات و شرکت‌های بین‌المللی از محدوديت‌هاى آمریکایی انجام بدهند.

حمیه در پایان تأکید کرد: کشورهای جهان باید مسئولیت مقابله با استکبار، سلطه، استبداد و خودکامگی آمریکا را پذیرا باشند و ما باید از طریق کشورها و نهادهای خود، بازار مشترک اقتصادی و ملی ساخته و خود را تقویت کنیم و باعث سعادت و شکوفایی مردم و جامعه خود شویم.

انتهای پیام
captcha