سوءاستفاده آمریکا از اعتراضات عراق برای ایجاد هرج و مرج
کد خبر: 3864562
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
بشار اسد مطرح کرد:

سوءاستفاده آمریکا از اعتراضات عراق برای ایجاد هرج و مرج

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور سوریه، آمریکا را به سوءاستفاده از اعتراضات عراق برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در این کشور متهم کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «بغداد الیوم»، بشار اسد، در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه «فینیکس» چین، نسبت به مداخله آمریکا در اعتراضات عراق و لبنان هشدار داد.
 
اسد با اشاره به تأثیر مستقیم کشورهای مجاور بر جامعه سوریه، گفت: اگر فرض کنیم که این اعتراضات به دلیل مشکلات معیشتی است و به زودی به بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی در هریک از این کشورها منجر خواهد شد، می‌توان گفت که این انعکاس مثبتی خواهد داشت.
 
وی با طرح این سوال که «آیا کشورهای غربی به ویژه آمریکا، داوطلبانه از عراق خارج می‌شوند؟» گفت: آمریکا از تحرکاتی که برای ایجاد ناامنی در این اعتراضات انجام می‌شود سوءاستفاده می‌کند، زیرا سیاست آمریکا از سال 2000 میلادی و از زمان جنگ عراق، ایجاد آشوب و ناامنی در این کشور بوده است.
 
بشار اسد ادامه داد: در آن زمان، کاندولیزا رایس و جرج بوش، ناامنی‌های ایجاد شده در عراق را سازنده توصیف می‌کردند، زیرا همه این آشوب‌ها برای تحقق منافع آنها صورت می‌گرفت.
 
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: اولویت سوریه در نحوه تعامل با موجودیت غیرقانونی آمریکا در این کشور، حمله به تروریست‌ها است، چرا که این روند باعث تضعیف بهانه‌ آمریکا برای حضور در سوریه است و باعث می‌شود گروه‌های سوری که تحت پرچم آمریکا فعالیت می‌کنند به آغوش کشور بازگردند و به دولت در آزادسازی تمام مناطق این کشور کمک کنند؛ در چنین شرایطی هیچ افقی برای ادامه حضور آمریکا در سوریه باقی نمی‌ماند.
 
انتهای پیام
captcha