به گزارش ایکنا، مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تشکر از تولیدکنندگان محتوا و پلتفرمها و ناشران محترم محتوا، به منظور قدردانی از تلاشها و زحمتهای آنها، با تشکیل هیئت داوری، اقدام به انتخاب برگزیدگان گروه مخزن محتوای مقابله با کرونا طی دو ماه گذشته کرده است. این برگزیدگان در دو بخش تولیدکنندگان محتوا و ناشران محتوا، هر هفته دو برگزیده در هر دو بخش و جمعاً 16 برگزیده طی دو ماه گذشته هستند که اسامی آنها در ذیل منتشر میشود.
مهمترین شاخصهای انتخاب تولیدکنندگان برگزیده، خلاقیت در تولید محتوا، رعایت اصول طراحی محتوا، سناریو و محتوای پیام و اصول زیباشناسی بوده و مهمترین شاخصهای انتخاب ناشر برگزیده، تعداد بازدید پیام، میزان تعامل با مخاطب مانند لایک، کامنت و بازانتشار و کیفیت و کمیت زمان انتشار محتوا بوده است.
جوایز محتواهای برگزیده هر یک 20 میلیون ریال و جوایز ناشران برگزیده هر یک 30 میلیون ریال است. روند انتخاب برگزیدههای مخزن در دو بخش؛ 1- تولیدکنندگان و 2- ناشران محتوا همچنان ادامه دارد و هر هفته، به دو برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد. بر این اساس برگزیدگان گروه مخزن محتوای مقابله با کرونا از تاریخ اول اسفند 98 لغایت 28 فروردین 99 به شرح زیر است:
الف- تولید کنندگان محتوا:
1- کورینا(تستدهندگان)، تهیه کننده: عبدالمجید تناور
2- معیار(قمیها را آنفالو کنید)، مؤسسه فرهنگی هنری و رسانهای معیار
3- شهرآرا(نحوه مواجهه با عضو مبتلا به کرونا در خانواده )، مؤسسه شهرآرا
4- هفت خوان کرونایی، جمال رحمتی
5- امپراتور کوزکو(قسمت 509)، زینب موسوی
6- آقای خط(شایعات کرونایی) ،(آقای خطو کرمانی)
7- انیمیشن «تو میتونی کرونا را شکست بدی»، تهیه کننده حامد توکل و رامبد میرشهابی
8- دیرین دیرین(کرونا را جدی بگیرید)،تهیه کننده :محمد ابوالحسنی
ب- بسترهای انتشار دهنده: