تجربه‌ای جدید از فعالیت جهادی؛ از پیگیری مشکلات حقوقی تا تعمیر خودرو و موتورسیکلت
کد خبر: 3895204
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
راه خیر همیشه باز است/

تجربه‌ای جدید از فعالیت جهادی؛ از پیگیری مشکلات حقوقی تا تعمیر خودرو و موتورسیکلت

یکی از گروه‌های جهادی قم این روزها به خدمتی متفاوت و خاص می‌پردازد؛ اعضای گروه جهادی «مصلحین» علاوه بر تأمین بسته‌های معیشتی برای 70 خانواده محروم و پیگیری مشکلات حقوقی نیازمندان، نسبت به برپایی ایستگاه‌های تعمیر موتورسیکلت و خودرو برای جهادگران اقدام کرده‌اند.

تعمیر خودرو و موتورسیکلت جهادگران، تجربه‌ای جدید از فعالیت جهادیمحمد کرمی، حقوقدان و مسئول گروه جهادی «مصلحین» قم، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 42 نفر در این گروه جهادی فعالیت دارند و عمده این افراد به خدمت‌رسانی برای تعمیر رایگان خودرو و موتورسیکلت‌های جهادگران مشغول هستند، به نحوی که دو تعمیرگاه صلواتی برای موتورسیکلت و دو تعمیرگاه صلواتی برای خودرو دایر شده است و جمعاً 16 نفر از اعضای گروه در این تعمیرگاه‌ها به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه محدوده این خدمت‌رسانی، شهرک فاطمیه قم و مناطق اطراف آن را دربرمی‌گیرد، گفت: علت انتخاب این نوع از خدمت جهادی، این بود که روزانه تعداد بسیار زیادی از فعالان جهادی قم با موتورسیکلت یا خودروی شخصی خود به ضدعفونی کردن سطح شهر و توزیع بسته‌های معیشتی میان مردم اقدام می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود وسیله نقلیه آن‌ها به تعمیر نیاز پیدا کند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گروه جهادی «مصلحین» از اسفندماه سال 98 که کرونا در قم شیوع پیدا کرد، 70 خانواده نیازمند را شناسایی کرد و از آن زمان تاکنون سه نوبت به همه این خانواده‌ها، بسته معیشتی شامل میوه، گوشت، برنج، حبوبات، دارو، اسباب‌بازی برای کودک، بسته فرهنگی و مقداری پول نقد، اهدا کرده است. هزینه این اقدام خیر را نیز خیران تقبل کرده‌اند.

این فعال جهادی همچنین اضافه کرد: شش نفر از اعضای گروه که تحصیلات حقوقی دارند، این روزها به پیگیری مشکلات حقوقی جامعه هدف می‌پردازند و برای جذب امکانات نیز سعی می‌کنند برای شاغلان در اصناف مختلف، امکاناتی همچون ماسک و وسایل ضدعفونی را از دستگاه‌ها و نهادها جذب کنند.

انتهای پیام
captcha