اعمال نادرست ما دروازه مساجد را بسته است
کد خبر: 3895306
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مولوی عبدالحمید:

اعمال نادرست ما دروازه مساجد را بسته است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اگر ما مسلمانان وظیفه خود را درست انجام می‌دادیم، قوم را اصلاح می‌کردیم، مساجد ما با اصلاح و هدایت جلوی فسادخانه‌ها را می‌گرفت، امروز دروازه مسجد بسته نمی‌شد؛ دروازه مسجد را کرونا نبسته، ما با عملکرد نادرستمان آن را بسته‌ایم.

اعمال نادرست ما دروازه مساجد را بسته است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جلسه تفسیر قرآن که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: کسانی که می‌خواهند با مکر و حیله، به دین خدا ضربه بزنند، الله تعالی مکرشان را به خودشان برمی‌گرداند و خودشان را ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: الله تعالی در آیه 26 سوره مبارکه نحل می‌فرماید «‌قَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَأَتَى اللَّهُ بُنْيَانَهُمْ مِنَ الْقَوَاعِدِ فَخَرَّ عَلَيْهِمُ السَّقْفُ مِنْ فَوْقِهِمْ وَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ؛ آن کافرانی که پیش از اینان بودند نیز مکرها اندیشیدند لیکن خدا بنای آن‌ها را از پایه ویران کرد و سقف بر سرشان فرو ریخت و عذاب الهی از جایی که نمی‌فهمیدند آن‌ها را فراگرفت».

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: خداوند توطئه کسانی که می‌خواهند حق را پایمال کنند، خنثی کرده و بنای آنان را ویران می‌کند. دنیای امروز گمان می‌کند چون از لحاظ علمی پیشرفت کرده، دیگر بر همه چیز مسلط هستند، اما خدا اگر بخواهد، با یک ویروس کرونا هم می‌تواند بشر را عذاب کند.

وی با تأکید بر اینکه ما در دعاهای خود نباید نابودی سایر ادیان را طلب کنیم، افزود: نفرین ما فقط باید برای کسانی باشد که در دنیا ظلم می‌کنند، فساد می‌کنند و به دین خدا ضربه می‌زنند، نه کسانی که فقط راه اسلام را نرفته‌اند؛ برای این‌ها فقط دعای خیر کنیم که هدایت شوند.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: دعای ما این باشد که خداوند آفت و عذاب را بردارد، همه بشریت را هدایت کند. حضرت ابراهیم خلیل به خداوند می‌‌گوید: «‌فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّی وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ هر کس پیرو من است، او از من است و هر که مخالفت من کند، تو خدای بسیار بخشنده و مهربان هستی»، (سوره ابراهیم، آیه 36).

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم از خدا نمی‌خواهد که هر کس پیروی نکرد، او را قتل کن و بکش؛ نباید برای هر غیرمسلمانی دعای نابودی کنیم، این درست نیست؛ باید طلب هدایت کنیم، مگر کسانی که محاربه می‌کنند، متکبر و جبار هستند، مساجد را تخریب می‌کنند، ظلم و فساد می‌کنند و به دین‌داران آزار و اذیت می‌رسانند.

این عالم اهل سنت به شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: برخی خوشحال هستند که کرونا، فسادخانه‌ها را بسته است، اما کرونا دروازه مساجد را هم بسته است. نماز جمعه‌های ما را تعطیل کرده، نماز تراویح ماه رمضان ما را تعطیل کرده و مردم پریشان هستند؛ چراکه ما هم در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اگر ما مسلمانان وظیفه خود را درست انجام می‌دادیم، قوم را اصلاح می‌کردیم، مساجد ما با اصلاح و هدایت جلوی فسادخانه‌ها را می‌گرفت، امروز دروازه مسجد بسته نمی‌شد؛ دروازه مسجد را کرونا نبسته، ما خودمان با عملکرد نادرست خود بسته‌ایم.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اضافه کرد: ما به‌درستی دعوت الی الله نکرده‌ایم، خلق را اصلاح نکرده‌ایم، نتیجه این شد که خداوند هم فسادخانه‌ها را بست، هم مساجد را. هم آنان که مشروب خوردند، فساد کردند و قتل کردند باید توبه کنند و هم ما باید توبه کنیم.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: گاهی این سؤال را می‌پرسند که خداوند چرا این ظالم‌ها را نابود نمی‌کند، چرا ابرقدرت‌های دنیا دست به هر جنایتی می‌زنند، اما خدا آنان را عذاب نمی‌کند؟ اگر قرار باشد همه کار را خدا کند، پس ما چرا خلق شده‌ایم؟ وظیفه دینی ما چیست؟ ما مسلمان‌ها نباید نسبت به جنایات بی‌تفاوت باشیم و همه کارها را به خدا حواله دهیم.

انتهای پیام
captcha