الحوثی: ایران هیچ دخالتی در امور یمن ندارد
کد خبر: 3895335
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

الحوثی: ایران هیچ دخالتی در امور یمن ندارد

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن رد هرگونه دخالت ایران در امور یمن تأکید کرد: ما خواهان استقلال جمهوری یمن هستیم و حضور هیچ بیگانه‌ای در کشور خود را نمی‌پذیریم.

محمد علی الحوثی مداخله ایران در امور یمن را تکذیب کردبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری gulf365.co، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در ارتباط اتهام‌زنی رسانه‎های آمریکایی و سعودی از حضور ایران در یمن تأکید کرد: ایران هیچ دخالتی در امور یمن ندارد و ما حضور هر نیروی بیگانه اعم از ایرانی، آمریکایی، سعودی، انگلیسی و هر کشور دیگری را رد می‌کنیم.

وی با بیان این که ما خواهان استقلال جمهوری یمن هستیم و بندگی هیچ‌کس را نمی‎پذیریم، تصریح کرد: ما مانند مزدورانی که عربستان به جای آنها از پایان جنگ سخن می‌گوید، نیستیم.

الحوثی در ارتباط با ادعای تداخلات نظامی ایران در یمن گفت: اینها تنها ادعا و گمانه‌زنی هستند اما در ارتباط با حقیقت دخالت عربستان، آمریکا، امارات، فرانسه و انگلستان و اعلام رسمی تشکیل ائتلاف در جنگ با کشور ما چه می‌گویید؟ چه کسی به آنها این حق را داده است؟

وی در ارتباط با ارتباط تسلیحاتی یمن با ایران تأکید کرد: ملت یمن از زمان اتحاد جماهیر شوروی موشک‌های روسی، کره‌ای و موشک‌های دیگری در اختیار داشته‌اند و یمنی‌ها خود مبدع هستند و پیش از آمریکایی‌ها از صنعت برخوردار بوده‌اند.

کمیته مشترک سازمان ملل برای مقابله با کرونا در یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن  در ارتباط با تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل برای مقابله با کرونا در یمن تصریح کرد: من خود با انتشار پیامی در توئیتر از  سازمان ملل دعوت کردم به یمن بیایند و گفتم ما برای تشکیل کمیته مشترک آمادگی داریم و حاضریم به برادران خود در استان‌های شمالی، شرقی، غربی و جنوبی و همه استان‌های یمن در حد توان خود کمک کنیم.

ادعای آتش‌بس یک توهم است

وی با اشاره به این که یمن تنها در سه روز نخست آتش‌بس موهوم هدف 300 حمله هوایی قرار گرفت، این کشور در عمل شاهد هیچ اقدامی در این باره نبود و علاوه بر حملات هوایی، دشمن در جبهه‌های مختلف مشغول پیش‌روی بود و از آتش‌بس در جهت پوشش رسانه‌ای برای پیش‌روی نیروهای خود استفاده می‌کرد.

الحوثی با بیان این که ما معتقدیم اعلام آتش‌بس تنها برای کاهش فشارهای بین‌المللی با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا بود، تأکید کرد: نه تنها در این زمان وضعیت امنیتی بهبود نیافت بلکه تحرکات نظامی در این زمان بیشتر شد.

پیشنهاد ما بسیار ساده بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ما در پیشنهاد خود شروط سختی پیش روی آنها قرار ندادیم، گفت: ما از آنها خواستیم از کشور خارج شده و حملات خود را متوقف کرده و به محاصره پایان دهند.

الحوثی ادامه داد: ضمن تقدیم این پیشنهاد به نماینده سازمان ملل اعلام کردیم برای امضا و اجرای این سند که 99 درصد از پیشنهادهای سازمان ملل را در بر دارد، آماده‌ایم و حتی حاضریم برای امضای توافق صلح به عربستان برویم.

انتهای پیام
captcha