تحقق جهش تولید در سایه تقویت باور «ما می‌توانیم»
کد خبر: 3895416
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

تحقق جهش تولید در سایه تقویت باور «ما می‌توانیم»

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نسبت جهش تولید با گام دوم انقلاب را مورد تشریح قرار داد و افزود: رهبری با صدور بیانیه گام دوم و شعار سال، مسیر آینده انقلاب را ترسیم و باور «ما می‌توانیم» را در جامعه تزریق کردند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با تمام مشکلاتی که به واسطه کرونا از لحاظ اقتصادی در جهان ایجاد شده است، رهبر فرزانه انقلاب در اوج حوادث، امسال را تحت عنوان جهش تولید نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: دانشمندان، اندیشمندان غربی و امریکایی خود معترف هستند برای ضربه‌زدن به ایران از طراحان و برنامه‌ریزان حاذق استفاده می‌کنند، اما به محض اینکه به نقطه خروج و عمل می‌رسند با سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی خنثی می‌شود.

موسوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری برای نامگذاری شعار سال تنها به شرایط داخلی توجه نکرده، بلکه تمامی ابعاد و شرایط، تجارب و شکست‌های منطقه و جهان را نیز در نظر می‌گیرند، ایشان پس از بررسی تمامی زوایا افق و چشم‌اندازی متناسب با کشور ترسیم می‌فرمایند.

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

وی با تأکید بر اینکه نگاه رهبری بر این است که اقتصاد باید مقاوم‌سازی شود، تصریح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات، مقاوم‌سازی اقتصاد است و برای تحقق این امر مهم همه باید پا به‌کار باشند. مقاوم‌سازی دارای شاخصه‌هایی است که باید رعایت شود و رهبری مرحله به مرحله کشور را پیش بردند، بی‌شک اگر فرمایشات معظم‌له شنیده و عمل می‌شد وضعیت ما بهتر بود.

حجت‌الاسلام موسوی ضرورت اتکا به نیروهای داخلی متخصص و متعهد به نظام را مورد تأکید قرار داد و افزود: اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی در استان صورت گرفته است، اما با نامگذاری سال و نگاه رئیس قوه قضائیه به تحول در این مجموعه نیز نیاز به تحول داریم.

وی در تشریح شعار جهش تولید اظهار کرد: با توسعه و جهش تولید می‌توان خود را به کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه اقتصاد رساند، باید از تجارب موفق استفاده کرد. جهش تولید با علم، صنعت و فناوری همراهی و هماهنگی دارد. جهش تولید در واقع کم کردن فاصله اقتصادی با کشورهای موفق دنیا در حوزه تولید است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نسبت جهش تولید با گام دوم انقلاب را مورد تشریح قرار داد و افزود: رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال، مسیر آینده انقلاب را ترسیم و باور «ما می‌توانیم» را در جامعه تزریق کردند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: جهش تولید در بیانیه گام دوم هدف‌گذاری بسیار مهم و راهبردی است. اقتصاد کشور ما ظرفیت بالایی دارد، اقتصادهایی که با یک تحریم متزلزل می‌شوند چاره‌ای جز مقاوم‌سازی ندارند و یکی از بهترین راه‌های مقاوم‌سازی، تولید و افزایش تولید است.

ضرورت پرهیز از خام‌فروشی

وی پرهیز از خام‌فروشی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر از این مشکل پرهیز شود بسیاری از مشکلات حوزه تولید رفع شده و به تحقق جهش تولید نزدیک‌تر می‌شویم. جهش تولید نسخه درمان ایجاد تنوع تولید و اشتغال است. جهش تولید قادر است اختلال به وجود آمده در وضعیت اقتصادی فعلی را جبران کند.

این مقام مسئول در تشریح مراحل جهش تولید به یکپارچه‌سازی و بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، تقویت ظرفیت‌های فنی و مهندسی، ایجاد بر تمرکز خلق فرصت‌های جدید، اشاره کرد و افزود: اجازه نخواهیم داد اخلال‌گران در نظام اقتصادی خلل و توقف در انجام وظایف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار، اقتصاد کلان، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، تقویت نقدینگی صنعت‌گران، ضرورت هدایت سرمایه به سمت فعالیت‌های مولد، کنترل نقدینگی، ورود نقدینگی در حوزه تولید، تسهیل در رویه کالاهای وارداتی برای کالاهای واسطه‌ای، از راهکارهای عملیاتی و اجرایی تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام موسوی ضرورت مبارزه با فساد را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه تولید و جهش تولید هر شنیده کم اهمیتی می‌تواند مورد اهمیت باشد، به طور قطع با شنیدن نمی توان در حوزه برخورد وارد شد، اما شاید بتواند سرنخی برای رسیدن به مباحث دیگری باشد.

وی تصریح کرد: فساد در حوزه اقتصاد و جهش تولید را به هیچ‌وجه تحمل نخواهیم کرد، اما برای برخورد باید تدبیر کرد، تمام مجموعه همچون بازرسی و تعزیرات و دیگر مجموعه‌ها در برخورد با فساد کوتاه نیایند، حساسیت‌ها باید در تمام مجموعه وجود داشته باشد، بازرسی می‌تواند یار و معین تولیدکننده‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha